torsdag, oktober 13, 2005

Inte mycket händer

...så jag letar förtvivlat på expressen och aftonbladet efter något att skriva om... *argh*... Men, det är inget jag kan göra något åt, blogg-skrivkramp kan alla drabbas av, gamla som unga.
Veckan har varit lugn, jag har haft mina föreläsningar samt en handledning med Anders B. inför examensarbetena till våren. Jag visste inte hur jag skulle bära mig åt när jag gick in, men efter en halvtimmes snack om allt mellan himmel och jord (okej, men om allt "söder om landsvägen" - dvs. Skåne, söder om 101:an)... Från och med detta möte i morse, så har hela mitt huvud bubblat (och det bubblar fortfarande) med idéer som väntar på att få fast form på ett papper. Otroligt inspirerande möte och jag var dessutom 150% säker på att jag valt rätt mellan uppsats och praktiskt arbete. Skönt. Nu kan jag koncentrera mig på min brainstorming.

Annars? Igår sprang jag 30 minuter utan att stanna och svetten rann av mig när jag var klar. Det var helt klart värt det! Mådde som en drottning efteråt och stolt som en tupp var man över prestationen. Vem hade trott det om en tjej som hatade allt vad löpning hette för 10-12 år sedan?

Imorgon kommer mamma och Ann-Margreth på helgbesök med sin lille kisse, Sotis II av Fuglie... Hihi... Vi och namn. Min bil heter ju, som bekant, Goffe II. Skum familj... ;-)
De skulle egentligen komma nästa helg, men det blev problem med nissen som skulle hjälpa dem att göra klart deras nya garageportar, så det blev den här helgen istället.
Så, jag ska inleda morgondagen med en timmes "Step-Up". Sedan ska jag, på väg till bilen, handla på Willy´s, köra hem, städa, baka och slappa.
Mycket att göra, men man sparar lite pengar på att baka och dessutom intalar jag mig om och om igen att jag ska göra det, men jag kommer aldrig till skott... Bara bra att vi får besök, då får jag ändan ur vagnen i alla fall... Hehehe... Och ja, Gummi ska hjälpa till med städningen! ;-)

Men, nu ska jag ta och slänga mig i sängen och zappa till "Discovery"... "Mythbusters"-dags!

Vi hörs! Ha det så bra allesammans!

Bæjó!

Ps. Detta blev mer än vad jag trodde det skulle bli... Skrivkramp, my ass... :þ Ds.

Inga kommentarer: