tisdag, september 07, 2010

Vid liv och redo för nya tag...

... när min förkylning släpper. Hehe. Veckan som passerat sedan mitt förra inlägg innehöll bland annat min födelsedag (fick en massa sms, telefonsamtal, facebookinlägg samt uppvaktning på jobb), hemmalagad ärtsoppa, och en kompdag fylld med shopping, ny frisyr, städning och bakning.

I lördags hade vi födelsedagskalas för mig och i söndags var jag på Möllegården i Skegrie och hjälpte till på den årliga Mölledagen, arrangerad av Skytts Härads Hembygdsförening. Jag stod i mattältet och serverade kaffe med kakor, korv med bröd och silltallrikar.

Förutom lottförsäljning och loppis så såldes det även frukt och grönt och blommor. Inne i bostadshuset såldes det bröd som bakats i den gamla bakugnen, gården visades upp och ute på fältet (bredvid E6an) visade bönder och andra entusiaster upp sina veterantraktorer. Det räckte inte bara med att visa upp de gamla maskinerna, utan de fick också plöja upp fältet och visa att maskinerna fortfarande var fullt funktionsdugliga.

Framför möllan uppträdde ett folkdanslag och Durfolket underhöll även efter att dansuppvisningen var slut. Det kom fler besökare än förra året (så kändes det som i alla fall) och alla hade det riktigt trevligt. Jag fotograferade under dagen och en del av bilderna har kommit upp på min bildsida.

Under hela helgen hade jag känt mig krasslig och igår gick jag hem från jobbet med feber och har varit hemma idag också, med en feber som gått upp och ner. I nuläget är jag feberfri och ser fram emot jobb imorgon. Vi hörs.

Bæjó!



Inga kommentarer: