onsdag, september 15, 2010

Problem solved!

Jag lyckades lösa mitt i-landsproblem genom att gå upp kl 05.50 i morse och bege mig till gymmet. Samtidigt fick jag ju stämpel nummer två i mitt "2 ggr/vecka"-kort, så egentligen borde jag vara nöjd och ta det lugnt. Nöjd är jag givetvis, men att ta det lugnt? Nix, nope, njet, nei, nein... Det är inte min stil. Hehe. Givetvis har jag ett par extrapass inbokade den här veckan.

Det bästa är att mitt knä börjat funka någorlunda igen. Smärtan i knävecket har flyttat sig ner till muskelfästet under knäet och där blir det automatiskt lättare att hantera och lättare att rehaba. Jag inledde dagens morgonpass med 10 minuter jogging och skillnaden mot igår var att jag ökade tempot. Det kändes riktigt bra. Efter uppvärmningen körde jag de styrketräningsövningarna jag glömde igår + några till. Stretchade och gjorde mina rehabövningar ordentligt efteråt. Bussen kom samtidigt som jag nådde busshållplatsen, snacka om timing! Sånt gillar vi! :)

Dagen på jobb innehöll lite städning och en massa bakning! Bakade fyra rulltårtor (varav en sockerfri), fyra smuldegspajer med hallon/blåbär (två med socker och två utan) samt 65 bullar med solrosfrön. En underbar kak- och bulldoft spred sig i hela huset och sånt skapar ju extra trivsel.

Dagens motion: 10 minuter jogging, styrketräning av ben, rygg, bröst, triceps och mage. Rehab och stretch.

Dagens mat: 1 naturdiet bar med hasselnötssmak; 1/2 banan med vindruvor och kvarg, 1 kopp kaffe; omelett och en persika; 1 kopp kaffe; 1 fiskgratäng; 1 pkt russin (42,5 g) och en stor kopp äpplekakste.

Vad mer? Har precis sett avsnitt två av "Sverige springer" på tv4play.se, har också fått beställt nya träningskläder på Stadium.se (fram till den 20/9 får man 30% rabatt på alla varor om man blir medlem på sidan). Jag beställde ett par vindtäta löpartights, en funktionströja, ett par handskar, ett par löparvantar, ett par nya hälinlägg och en väst. Fick lite mer än 400 kr i rabatt, och man kan hämta ut sitt paket direkt i en Stadiumbutik och betala där. Smidigt! :)

Nä, nu ska jag ringa ett samtal. Vi hörs.

Bæjó!


Inga kommentarer: