torsdag, september 23, 2010

Jobb, träning och livet

En vecka sedan mitt förra inlägg och jag vet att jag hela tiden lovar bot och bättring på den vägen, men det vill inte riktigt ta sig. Veckan som gått har innehållit en del jobb, en del träning och en del vardagsliv. En liten livstriangel, kan man ju säga.

Jag har kommit igång ordentligt med mina morgonträningar och den här veckan har jag redan fyllt mitt "2 ggr/vecka"-kort. Hade en liten vilodag i måndags, körde morgonträning i tisdags och igår. Idag har jag haft fullt upp i köket på jobb så det får bli en liten vilodag imorgon också innan helgen och helgens aktiviteter anländer. Jag ska, bland annat, prova Zumba och jobba. Spännande! :)

Det är viktigt med vilodagar, att ibland inse att man kanske bör vila istället för att köra på för fullt. Mina skador har troligtvis uppstått i samband med överträning, och tillbaka till ett nytt träningsförbud vill jag absolut inte, nu när jag äntligen kommit igång med löpningen igen. Jag har också börjat styrketräna mina ben (framsida och baksida lår) för att öka muskulaturen runt mina knän, och det känns som att det hjälper lite grann.

Dagens motion: En massa spring i köket. :)

Dagens mat: 1 naturdiet bar - smak: mörk choklad; en kopp kaffe; en portion falukorv med potatismos och rivna morötter, en liten bit djöflaterta; 1 persika; quornfärsgratäng med en massa grönsaker och ost.

Nä, nu har jag inte tid med bloggen mer, har en lapp att skriva på isländska. Måste ju öva så mycket som möjligt. :) Vi hörs.

Bæjó!

Inga kommentarer: