torsdag, mars 22, 2007

Sjuk kisse

*Suck* Fred har fått återfall på sin urinvägsinfektion för tredje gången. Veterinären var inte på plats idag, så han ska ringa mig i morgon. Det får nog bli en ny sorts antibiotika eller nåt annat den här gången. En vecka tog det den här gången innan han återföll. Tycker så synd om honom att det inte blir bättre och samtidigt är det så frustrerande med hans ständiga mjaumade, även om man vet att han inte kan hjälpa det.

Skola idag. Har varit i skolan hela veckan och även i morgon. I måndags hade vi introduktion och lite föreläsning. I tisdags gjorde vi en lite övning. Igår fick vi gå till en trivial plats och öppna alla våra sinnen för intryck. Efter det skulle vi skriva ett reportage. Jag fick sitta i Botaniska trädgården i snöstorm och vind. Tio minuter efter ankomst kunde jag inte känna mina fingrar och gick tillbaka till skolan. Reportaget blev bra och jag fick beröm för mitt subjektiva språk som gjorde att läsaren kunde känna samma som jag. :)

Annars? Ska jobba 18-21 ikväll.

En liten sak som jag hörde i morse på Rapport: Lågenergilampor ska inte slängas där man slänger vanliga glödlampor. Det för att de innehåller kvicksilver. Hm... 1) Kvicksilver är näst intill förbjudet i Sverige 2) Om nu meningen med lågenergilampor är att de ska vara bättre för miljön, varför innehåller de kvicksilver? Det är väl inte särskilt miljövänligt??? Ska tillägga att vanliga glödlampor inte innehåller detta giftiga ämne.

Vi hörs

Bæjó!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Stackars lille kisse!!! TREDJE gången?!? What are the odds, liksom... :(

Haha... Gillade din poäng med lågenergilampor...

Stína sa...

Nej, jag vet. Vad jag har förstått så är det inte ovanligt att kastrerade hankatter drabbas i omgångar. Veterinären ville ha ett urinprov, men lycka till att få till ett sånt. Försöka kan man :)

Jo, jag vet. Inte så miljövänliga after all.