fredag, mars 23, 2007

Godkväll

En hektisk skolvecka över och nu stundar en intensiv skrivvecka. Blev tilldelade varsin gigantisk pappershög idag. Den innehöll 30 skrivövningar med tillhörande uppgiftspapper. Vi ska nästa vecka producera 25 texter som ska lämnas in måndagen den 2 april (Gummis födelsedag). Det betyder bara en sak: SKRIV, KVINNA, SKRIV!!! ;-)

Nej, skämt åsido. Det ska bli jättekul och jag har redan "fuskstartat". Har skrivit tre artiklar redan. Vill ju bli klar så snabbt som möjligt så att man inte behöver sitta och svettas torsdag kväll. Typ.

Annars? Jobbade på Coop igår mellan kl 18 och 21. Har också fått jobb påskafton mellan 15 och 20. Kollade med familjen först så att det var ok, och det var det. Mormor är ju nyopererad så det blir troligtvis inget där. Jag ska till pappa på middag på påskdagskvällen. På annandagen bjuder mamma på middag = jag kan jobba påskafton. Påsken är för mig inte på lång väg lika viktig som julen. Även om jag tycker det är mysigt att äta gott ibland. Mamma får ta och stuva lite spenat och koka lite ägg till påskaftonslunchen. Ja, ni hörde rätt: Vi äter stuvad spenat till påsk. :)

Gick och tränade idag efter skolan. Skönt att röra på sig lite. I och för sig så promenerar jag för fullt till och från tåget, men det är gött att lyfta lite och cykla. Fick köpt medicin till Fred också, så han har fått sin första tablett av den nya sorten ikväll. Nu ska han bannemej bli bra!

Jaja, ska ta och surfa lite innan sängdags.

Vi hörs.

Bæjó!

Inga kommentarer: