lördag, april 01, 2006

Att göra en "Legally Blonde"

Det är mina planer nu framöver: att göra en "Legally Blonde", dvs. plugga som bara den för att komma in på min drömutbildning! (Okej, jag har inget stiligt och sliskigt ex på utbildningen som morot, som Elle Woods har, men det är vad jag vill, så...)
Allt började med att jag läste igenom frågorna till förra årets allmänbildningsprov som de har vid intagningarna till Lund och fick en chock! De var svåra och krävde att man typ visste allt om alla och vem som var vem inom Sverige, dess politik och så vidare. Visst, jag är allmänbildad och kan en hel del, men detta var löjligt vad petnoga man var med vissa detaljer, som t.ex. vad en vicechef för något företag som hette som flyttade till ett annat företag???
Jag har sedan dess börjat läsa DN var dag och lärt mig massor om Sudan, Hagamannen, Skandiaskandalen, Mellanösternkrisen, demonstrationerna i Paris mm. mm. Jag ska lära och jag ska göra superbra ifrån mig på detta prov!
Sen, dessutom, blev jag också sugen på att se "Legally Blonde" igen och fick låna den av Emy på VHS, eftersom vår DVD inte funkar. Ska se den i kväll när Gummi kollar fotboll.

Jaja, mittscreeningen gick bra, men jag visade inget. Anders B hade en gammal version av Final Cut på sin dator som inte ville med min nya. På den enormt förkortade lunchen fick jag snabbfixa en quicktimekopia av min film och sedan slänga i mig lunch. När vi återsamlades inför eftermiddagen sa Anders att jag inte skulle hinna visa eftersom det var så många kvar... Grrr...
Jaja, han ska få se den nästa vecka istället.

Igår var jag hemma hela dagen och läste en massa nyheter. Handlade lite smått och på kvällen hade Emy damsittning/födelsedagsfest hemma hos sig. För 50 kr/person fick vi: fördrink, räkcocktail till förrätt, kycklinggryta med ris och sallad till huvudrätt och sen glace au four till efterrätt och lite snacks senare på kvällen. Vi var åtta stycken och det var jättegod mat och helt underbart sällskap. Lekte "Jag har aldrig..." och sen skjutsade jag hem Ida, Sara och Bine vid ett-tiden.

Idag var det upp halv nio eftersom Erikshjälpen/Gengåvan (second hand-shopping) hade återinvigning. De hade fått större lokaler och så och öppnade kl 10. Hittade en superfin jeanskjol till sommaren samt en vit kuvertväska med fina guldbroderier på. Allt för 55 kr! Hittade en fin trenchcoat också men den var fodrad och dessutom i storlek 42, så den lät jag hänga. Lät också bli att köpa en halvstor, grå patchworkväska. Den kändes inte riktigt 100 % "jag", så den fick stanna kvar. Tyvärr hittade jag inga pumps eller något av det andra jag ville ha. Men, jag får sticka dit någon annan dag och kolla igen.
Tränade Step Up Intervall idag och hade sällskap på passet av Ingibjörg. Vi var riktigt många som tränade och det kändes så gött att röra på sig.



Idag har jag och Gummi varit tillsammans i 1 1/2 år och dessutom har varit förlovade i tre månader. Jag älskar dig så mycket och släpper dig aldrig. Puss på dig!
Men, det är inte det enda som ska firas, imorgon fyller min älskling 29 år och det ska vi fira med en utflykt - Vättern runt. Ska köra tidigt och hinna med så mycket som möjligt på färden. Har bland annat tänkt att köra den gamla vägen förbi Gränna (den är kulturmärkt), kanske köpa någon polkagris och sen njuta av naturen.

Vi hörs!

Bæjó!
Posted by Picasa

Inga kommentarer: