lördag, april 29, 2006

Studenter lever på sina föräldrar


Posted by Picasa
Well well, suprise surprise. Det är inte precis som att DN har gjort något scoop i dagens nätupplaga. Detta visste vi redan. "Det går bra för Sverige" sa Nuder när han presenterade vårbudgeten... Med endast 300 kr ökning för studenterna (100 kr bidrag/200 kr lån). Skojar han med oss? Kanske han menade: "Det går bra för Sverige - i alla fall för de som inte är studenter"?
När alla ekonomiska undersökningar och vittnesmål bevisar att en svensk student lever 1500 kr UNDER existensminimum, va fan höjer man inte csn med så mycket? Om det nu går så himla bra för Sverige, varför satsas det inte på oss som ska ta över landet (inom en viss framtid)?

Åh, detta är en fråga som stör mig och har stört mig under en lång tid. Som tur är har jag extraknäck, annars hade det varit mycket värre.

Jaja, har tränat "Step Up Intervall 75 minuter" idag och känner mig mäkta stolt! Mådde inte riktigt bra när jag gick upp, men nu har det försvunnit. Ska ta det lugnt under resten av dagen och så blir det tacos och godis i kväll... Mmmumma :)

Fred har däckat på soffan och Gummi är hos Guðni och tittar på fotboll. Fler spartips mottages tacksamt!
Köpte billiga päron idag och har precis smaskat i mig ett som efterrätt till lunchen. Upptäckte att Willy´s har billig fullkornsfusilli och fullkornspenne. Då vet jag vad jag ska köpa nästa vecka.

Håller på att kolla av om det finns någon som behöver hyra ett rum i Malmö till hösten. Vi har ett extra och det hade varit kul med lite extra inkomst.

Vi hörs!

Bæjó!

Inga kommentarer: