måndag, april 10, 2006

Påsklov i Skåne



Då har det blivit dags, hemfärd mot Skåne i morgon bitti. Vi har väl tänkt oss att köra mellan åtta och nio på morgonen, så att vi hinner inom Väla och säga hej till Cecilia, som ska bli min nya chef i juli. Sen på kvällen blir det körsång, genrep inför premiären på "Jesus Christ Superstar", som vi har på långfredagen i Fuglie kyrka, klockan 15.
Dessutom ska jag kompletteringsfilma till mitt projekt och prova ut linser när vi är där nere.

Jaja, lördagen var helt ok. Gummi, Guðni, Gulli och Ari kom tvåa i "Mjukt"-tävlingen och när jag kom hem från "StepUp Intervall", så sov Gummi så sött så i sängen. Vid fem steg han åter upp och vi åt hemlagad pizza innan han stack till killarna för att dricka lite öl och umgås.
Jag fick läst lite, surfat och zappat. Orkade verkligen inte att festa eftersom jag var så trött.

Igår var det nammidag, mmm, tonfisksallad från Apu och till efterrätt: en stor påse lösgodis... Åh, vad gott det var och så perfekt hög man blev på sockret... ;-)
På eftermiddagen städade jag lite smått och sen blev jag, Gummi, Gulli och Ari inbjudna till Elsa och Linda på kvällsmat och spelkväll. Det blev tacos och tortillas med tillbehör och sen frukt till efterrätt. Det var så otroligt gott och kul hade vi. Tack så mycket för igår kväll, Elsa! :)
Vi spelade först "Trivial Pursuit" och sen "kändisspelet". Jag och Gummi kom tvåa i det första och vann i det andra. Weeeee!

Idag har en hel del hunnits med. Jag och Gummi bytte till sommardäck på bilen och lyckades med alla utom vänster bak, som hade rostat fast smått. Så, vi bytte de andra och körde sen till Euromaster som fixade det sista däcket - gratis! Man tackar!
Sen kollade vi luften i däcken och tankade. Hämtade kamerautrustningen i skolan och nu är vi nästan klara för Skåneresan! Köpte frukt och drickor till oss på Willy´s, tänkte göra fruktsallad och mackor till lunch imorgon.
Tränade "BodyCombat", hur kul som helst, och nu tvättar vi det allra sista.

Vi hörs!

Bæjó!




Posted by Picasa

Inga kommentarer: