onsdag, april 19, 2006

Då var man hemma igen

En veckas påskbesök i Skåne är till ända. Mycket lyckat var det och snart ska man ner igen, för att skriva intagningsprov. :)

Kort resumé av påskveckan:

I tisdags
kom vi ner på eftermiddagen, jag filmade, Gummi hjälpte mamma och Ann-Margreth med ett skåp och så sjöng jag med kören.
I onsdags var jag och Gummi i Malmö. Jag fick provat ut linser på Glasögonmagasinet, Gummi fick köpt sig ett par jättefina jeans på Dressman och så besökte vi Vellingeblomman senare på eftermiddagen.
I torsdags var vi på födelsedagsfest hos Rebecka. Mitt i festen blev det dramatik då en av hennes minishetlandshästar skulle
la och endast det ena frambenet kom ut. Efter en stunds kämpande och assistans av Torsten Jeppsson, så föddes ett ursött litet stoföl. Jag tog lite bilder som jag ska skicka till Rebecka.
I fredags sjöng jag med kören i Fuglie kyrka. Det var premiär på "Jesus Christ Superstar" och kyrkan var mer än fullsatt. Det satt folk i gången, antigen på golvet eller på stolar. Folk stod uppe på orgelläktaren och även ute i vapenhuset. Helt otroligt. Vi fick stående ovationer när vi tågade ut. Alla var helt underbara och vi fick hur mycket lovord som helst.
Direkt efteråt frågade Köran mig (för hundrade gången typ) om när jag skulle komma tillbaka till kören. Jag svarade honom att det blir till sommaren. Åh, vad jag längtar efter att flytta!!!
I lördags besökte vi faster Ebba på sjukhuset, sen färgade vi ägg hos mormor och det blev den vanliga och ursökta påskmaten som serverades. Stuvad spenat, gravad/rökt lax, potatis, sill, bröd och ägg! Mmmmm... Körde sen ut till pappa på kvällen.
I söndags filmade jag med hjälp av Gummi, sen blev det lite slappetid och på kvällen kom Ingrid, Wolfgang och farmor på middag.
I måndags åkte jag, Gummi, pappa och Gunilla ut till Österlen på konstrunda. Såg en hel del sevärdheter och tavlor. I Kivik köpte jag bröd, rabarbersylt och vann en rökt ål i ett lotteri!
Hos Gunillas syster, Rigmor, i Skillinge fick vi lunch och sen eftermiddagskaffe. Hennes man, Ulf, är konstnär och målar helt underbara tavlor. Jag har utsett en favorittavla som jag absolut skulle vilja ha. Sen ska man ha råd också... ;-)
Igår åkte jag och Gummi till Köbenhavn och chillade lite. På stationen i Malmö hittade jag ett tyskt bageri och köpte bakad quarktårta och ett zwiebelbrot som jag och mamma delade på. Bjöd alla på tårtan och vid femtiden körde jag och Gummi norrut. Kom hem strax efter tio.

Idag har jag log& captured det jag filmat, samt grovklippt. Har jobbat i eftermiddag och så har vi handlat på Willy´s. Skönt att vara tillbaka i gamla rutiner! :)
Imorgon (och på fredag) ska jag sitta i redigering hela dagarna, imorgon kväll blir det personalmöte och handledning tidigare på eftermiddagen.

Nu ska jag snart kolla på "Det okända" på TV4+.
Ett stort "grattis" till alla er som orkat läsa mitt inlägg.

Bæjó!

Inga kommentarer: