söndag, april 23, 2006

Inte på humör

Nä, jag är inte på humör för något.
I fredags hade jag feber, så då tog jag det lugnt. Igår tränade jag 75 minuter "StepUp Intervall" och tog det sen lugnt resten av dagen. Mådde lite halvkasst, jag hade i alla fall ingen feber.
Gummi stack ut igår med killarna till Elsa på fest. Elsa hade farvälparty och Villi sin 25-årsfest, på en och samma gång. Eftersom jag mådde som jag gjorde och var hur trött som helst, så avstod jag. Hann ikapp kanal5 när det gäller "Grey´s Anatomy", så nu ska jag försöka att följa det var tisdag. Igår var det också temakväll på tvåan om fetma/barnfetma. Mycket intressant. De visade också dokumentärfilmen "Supersize me!" som jag sett två gånger innan.
Passade Birkir Snær i drygt tjugo minuter medan Ingibjörg körde Binna till Elsa. Han var så snäll och söt och sov den stunden jag var där. :)
Idag hade jag en rejäl sovmorgon, åt en Franckes-"snurra" (en stor bulle som är som två franskbrödbullar i en) till frukost och väntade sen på att Gummi skulle vakna till liv. Har kollat på Formel1, ätit räksallad från Apu och en påse godis... Mmm... Gott med socker! ;-)

Annars är det bara vardagsliv som gäller. Har fyra dagar redigering framför mig, vet inte riktigt om jag ser fram emot det, men det måste göras om jag ska bli klar med exjobbet.
Känner inte heller för att skriva paper, eller för att läsa. Vill bara att det ska bli sommar så att jag kan börja sommarjobba och flytta från Skövde. Så mycket att längta till, men samtidigt så mycket som står i vägen. Gummi måste ha jobb och vi letar lägenhet för fullt. Hoppas verkligen att det löser sig snart, så att man har ett stressmoment mindre den här våren.

Vann en auktion på en Burberrykappa, (42 kr) så nu väntar jag på kontonummer så att jag kan sätta in pengarna till auktionsägaren. Ska se om jag kan få tag i ett par billiga träningsbyxor också, de jag har börjar bli lite småslitna och topparna likaså...
Varför måste studentlivet vara så knapert? Enligt SFS och Försäkringskassan så lever en student ca 1500 kr under existensminimum och går ca 1000 kr back var månad. Skandal! Och i vårbudgeten får vi 300 kr extra (200 kr lån/100 kr bidrag) Vad fan? (Ursäkta språket) Tror de på största allvar att en 300 kronorshöjning ska kompensera för de 1500 kr som saknas?

Jaja, slutklagat för stunden. Ska se om jag kan skrapa ihop lite motivation från någon hörna... Hehe...

Vi hörs!

Bæjó!

Inga kommentarer: