fredag, april 07, 2006

Saker man älskar

Det finns en hel del småsaker i livet som förgyller vardagen. Här är ett par exempel:
* Keso mini (1,5% fett) på falu rågrut-knäcke, skinka och tomat... Mmm
* Mitt hembakade bröd med ost eller skinka... Mmm
* Viktväktarnas 2-points chokladbar... Mmm
* Fruktsallad gjord på apelsin, äpple och ananas... Mmm

Kan säkert komma på fler saker, men just nu orkar jag inte. Är så otroligt trött och vill sova. Men, eftersom jag ska ha lite sovmorgon imorgon, så får jag hålla mig vaken lite till.
Skulle ha suttit i redigering idag, men det blev ändrade planer. Christel blev plötsligt sjuk, Madde och Jenny filmar "Mjukt"-tävlingen, Janika var sjuk, Erika skulle komma senare, Hanna kunde inte och Weronica skulle på möte... Which leaves... ME!
Jag var alltså den enda som var "ledig" och kunde öppna butiken kl 10. Så, idag var det den allra första gången som jag öppnade - och jag gjorde det dessutom ensam. Snyggt jobbat, bruden! ;-) Det var lätt, inga problem alls. Fixade allt i god tid och hade dörren öppen under hela passet. Erika ringde in sjuk, så när Weronica kom så fick hon först ringa in den andra Kristin från kl 15 innan jag säkert kunde lämna. Gick från jobb cirka 14.20, flera erfarenheter rikare och enormt hungrig dessutom. Det har varit en mycket rolig jobbedag idag och jag ser sååå enormt fram emot att sommarjobba där (och på Väla).
Dagens outfit: Svarta, stuprörsjeans från Cheap Monday, mina nya Nilson ballerinor/loafers, vitt linne, en vit virkad och kortärmad tröja över, svart halsband med pärlor jag fick med nya VeckoRevyn och diadem i håret.

Kånkade upp lite lådor från förrådet som jag gått igenom lite smått. Ska låta Gummi titta i dem imorgon för att se om det är något som ska slängas. Jag har lagt undan en del som ska till Gengåvan. Kanske man får lite kläder i utbyte mot sakerna? ;-)
Vi ska ha med oss lite saker ner nu i påsk, så att man slipper ta allt på en gång i sommar.

Gummi har varit i skolan sen kl 10 och ska vara där tills imorgon, kl 13, cirka. Han, Ari, Gulli och Guðni deltager i skolans "Mjukt"-tävling. Ni kan följa det live här. Det har varit helt ok att vara ensam i kväll, men jag saknar honom nu. Det är tråkigt när ens enda sällskap är ett pälsdjur som säger "mjau", även om han har sina underhållande stunder. ;-)

Imorgon ska jag upp lite senare än normalt, dvs. efter kl 8! ;-) Jag försöker att hålla en normal dygnsrytm även om jag kanske inte sitter i skolan var dag.
Ska träna "StepUp Intervall 75 minuter" kl 11 och sen ska jag ta det lugnt. Ska göra hembakad pizza imorgon kväll till oss, och kanske hinna med lite städning också.

På söndag blir det nammidag (=godis- och skräpmatsdag) med kycklingsallad och godis för mig och kebabpizza med strips och sen en påse godis till Gummi. *Längtar!!!*

Jaja, nog om detta. Ska se vad pojkarna har för sig.

Vi hörs!

Bæjó!

Inga kommentarer: