torsdag, april 06, 2006

Det händer saker och ting här...

Ja ni, när man precis anpassat sig till ett gott liv så händer något som får en tillbaka på fötter igen. Vi kan börja med i måndags:
Ringde en vi känner i Malmö som har lägenheter. Hon hade precis fått in lägenheten som Tobbe hade innan, snacka om tur! Ska prata med henne nästa vecka och be att få tinga den. 84kvm på Limhamn i Malmö...Ja tack! :) Får bara se till att Gummi får jobb! Heja, heja!

I tisdags träffade jag Anders B för att visa min, vad jag trodde, färdiga film, eftersom han inte fick se något klipp i torsdags. Han sa direkt att jag fick arbeta bort 50% av min voice-over samt skippa en massa stillbilder. I påsk ska jag dessutom kompletteringsfilma så mycket som det går. Efter påsk blir det till att redigera för fullt igen, men det kunde varit värre. Han kunde ha underkänt allt och bett mig att återkomma nästa år, typ ;-)
När jag kom hem satte jag mig direkt med omarbetningen och jobbade på den i drygt åtta timmar. Nu är jag mer nöjd än innan.

Igår satt jag hemma och pluggade halva dagen, fick lånat en bok på biblioteket och bakade två nya bröd som blev än godare än de jag bakade förra veckan.
Tränade sen "StepUp" och tog det lugnt framför "Top Model".

Idag har jag varit på viktväktarna. Har gått upp 0,1 kg på två veckor = mycket duktigt jobbat! Nu börjar det stabilisera sig.
Jobbade i eftermiddags och fick reda på att jag ska öppna imorgon, ensam, för första gången. Har fått larmkod och nyckel och ska jobba själv från 10 till 13. Ska bli kul och spännande. :)
Sade upp vår lägenhet idag också, så i natt ska Anna (hon som har min gamla lägenhet) boka den till sig och sin sambo.

Imorgon påbörjar Gummi "Mjukt"-tävlingen, så jag blir ensam hemma hela dagen. Skulle ha suttit lite i redigering, men nu hoppar jag in på jobb istället, så det får vänta tills efter påsk.
Till helgen blir det annars lugnt, i alla fall för mig. Ska träna "StepUp Intervall" på lördag, handla lite, och sen ta det lugnt. Gummi ska festa lite med killarna, men jag följer inte med, känner inte för att festa.

Jaja, ska göra mig iordning för sängen nu, tänkte läsa nya "VeckoRevyn" och slökika på Discovery samtidigt... Hehe...

Vi hörs!

Bæjó!

Inga kommentarer: