lördag, juli 16, 2005

mission accomplished!

yeps! knudan/stína köpte så äntligen klänningen som hon ska ha på sin kusins bröllop. det är en enormt fin klänning i 20-talsstil (midjan på höften), halterneck vid halsen, slutar strax ovanför knäet och den är turkos (våren och sommarens färg)... jättefin! den kostade 6990 isländska kronor, vilket är 835 svenska kronor räknat i dagens kurs. klänningen och skorna kommer att passa jättefint ihop! :) jag är jättenöjd. köpte mig en cosmopolitan-tidning också, uk-edition... den kostade mig hyffsat mycket, men jag treatar mig lite den här helgen då jag fick värsta kanonlönen... lite treat måste man ha. men, jag ska inte köpa mycket mer, bara lite presenter hem... oh, glömde nämna... får 950 isländska tillbaka i tax-free för klänningen, det är 113,60 svenska kronor, så ni kan ju ta klänningens pris och dra ifrån tax-free... ;-)

nå nå... bild kommer senare (pga batterilös tillvaro)... *snyft*

vi körde ut till julhuset idag... ett litet gulligt hus proppfyllt av julsaker (plus en trädgård med tomtehus, spel, världens största julkalender också...) batterierna tog slut när jag skulle fotografera, men gummi lovade att vi skulle åka dit igen så att jag kunde ta bilder... :)

men, nu ska jag lördagsslappa... köpte goda blåbär idag...mmm... och så är det ju godisdag idag. har köpt lite som vi ska tugga på ikväll. vi var också och köpte godisglass... tänk: mcflurry-liknande glass. en liten glass innehåller följande: dubbelt så mycket glass som i en mcflurry och nio matskedar godis... (man får välja tre sorter som de tar tre matskedar var av). sen mixar de allt och serverar det i en mugg... detta var en liten jag just beskrev... hehehe... jättegott, men jag orkade bara hälften... :-þ

ha det så bra!

bæjó!

Inga kommentarer: