måndag, juli 25, 2005

Godnatt i stugorna

Här kommer bara lite nytt från fronten.
Idag var, som tidigare nämnt, min lediga dag och den spenderades, bland annat, på en liten miniutflykt norrut, närmare bestämt förbi Dalvík och upp till Ólafsfjörður.
Vi körde hemifrån vid halv två-tiden och det gick ganska snabbt att köra dit. Dalvík är ett litet samhälle som ligger ca 35 km norr om Akureyri. Kör man dryga 15-20 km till så kommer man till Ólafsfjörður som på ytan verkar vara världens ände. Ett samhälle isolerat i en dal, det verkade så öde men vi såg folk och de hade faktiskt både badhus och fotbollsplan, samt en skidbacke, ett Samkaup:Úrval och en bensinstation! :) Nej, nu är jag taskig, men det var verkligen mitt ute i ingenting med en vacker liten fjord. Vi körde runt lite grand och utforskade och tog lite bilder. Klickar ni här så får ni se dem. Kanske inte så många, men det var inte mer än vad bilderna visar.
Vädret var helt ok, mycket bättre än vad det brukar vara när jag är ledig... Nej, skämt åsido...

Imorgon är det så åter arbetsdags... Har fyra morgonpass framför mig, dvs. stiga upp 5.45 och vara på jobbet 6.30... Men, det är bara att bita ihop och ta sig upp, jag slutar ju kl 15. :) Gummi är ledig imorgon till och med fredag. Ikväll fick han ett telefonsamtal av Jóhanna (mamma till hans son) och hon sa att de var i Akureyri. Så... Gummi ska träffa Daníel imorgon och jag ska få träffa honom lite kort efter att jag slutat jobba.

Men, jag ska ta och sova nu strax... Får jag hoppas i alla fall, är trött men inte jättetrött...

Godnatt! Vi hörs!

Bæjó!

Inga kommentarer: