tisdag, juli 05, 2005

bio och ledig

ja ni... arbetsnarkomanen är ledig idag! wahoooo! :) äntligen fick man sova, vilket jag gjorde till klockan 11... mmmmm... mysigt att bara ligga i sängen och slösova... hehehe... nu sitter jag här vid datorn i vardagsrummet och bara surfar på. har inte lust att göra något mer "avancerat" idag eftersom det är min alldeles egna lilla latdag. :)
har en urgullig liten kattunge på en stol bredvid mig (gummis systerdotters katt). jättesöt och han spinner entonigt som en liten motor... hehe... klói är ute någonstans och lever rövare. de båda katterna börjar väl att acceptera varandra så smått, men de fightas i alla fall inte. ;-)

imorgon är det åter dags att kravla sig upp 5.45 och det ska jag göra t.o.m. fredag, sen har jag en ledig helg. vad skönt det ska bli att få slappa i två dagar! det känns som att det var längesedan sist jag fick göra det.

igår kväll var jag, gummi och gulli på bio och såg "war of the worlds". som underhållning var den helt klart godkänd. snygga datoreffekter och så, men det var också det enda. storyn började lovande, men den knöts ihop på ett typiskt hollywood-slut, dvs. ett lyckligt slut. visst lyckliga slut är bra, det säger jag inte... men, i detta fallet var det så ologiskt att jag bara skakade på huvudet åt det. en annan sak jag också reagerade på var tom cruises rollkaraktär... hm... varför blir inte han skraj som alla andra i början? alla skriker och springer huller om buller... utom tom cruise som bara måste studera saken/sakerna närmare... ibland kan faktiskt huvudrollen reagera som en vanlig människa, tycker jag... men, nog sågat... filmen var faktiskt också riktigt spännande i mitten och skrämmande (surprise! steven spielberg har gjort den, mästaren av rysare...hehe...). jag höll gummis hand ganska hårt ett par gånger.
mitt slutliga betyg(femgradig skala): tre kattungar (kunde varit fyra om slutet varit mer realistiskt).

men, nu ska jag slappa vidare! ses!

bæjó!


Inga kommentarer: