fredag, juli 29, 2005

Helgfri!

Wohoooo! Så har jag äntligen kommit i helgfri, för att skriva vad jag menar med isländsk grammatik. ;-) Jobbade 6.30-15 idag och det var stor lättnad när jag stämplade ut. Det bästa är att jag inte ska jobba i helgen när det är den s.k. Verslunarmannahelgin (= stor partyhelg. Alla islänningar åker till lite olika ställen och super och umgås... typ)... Hehe... Akureyris befolkning ökar rejält den här helgen och det har varit mycket att göra på jobbet idag. De har sagt på vädret att det ska bli regn, så Gummi får kanske inte lika mycket att göra på sitt jobb som han skulle fått om det vore sol... Men, den som lever får se. :)
Idag var det också fjärde morgonpasset i rad som jag jobbade och jag har bara tre kvällpass kvar innan jag slutar helt på Sundlaug Akureyrar. Det är med blandade känslor, ska säga. Jag har trivts hur bra som helst, jobbet är glassigt osv. Men, jag har saknat Sverige mycket och det ska bli skönt att komma hem igen och träffa nära och kära.

Ja, jag vet egentligen inte vad jag ska skriva mer. Ska försöka ta lite bilder i helgen av det galna folket nere i stan och så ska jag försöka ta bild av julhuset, om vi kommer iväg dit imorgon. *Hoppas*.
Nu ska jag strax kolla på "Mythbusters" på Discovery. Ha det så bra allesammans!

Bæjó!

Inga kommentarer: