lördag, juni 04, 2005

Ísland 2005

så är vi då här, hemma hos gummis föräldrar i akureyri. de är jättesnälla och jag har blivit mycket väl mottagen. igår flög vi från kastrup 13.15, då hade solen precis lyckats kämpa sig förbi de svarta molnen... typiskt! kunde vi fått det vackra vädret i förrgår när vi körde hem???
men men... vi landade säkert och fint i solsken på keflavík. gummis syster, linda, hämtade oss där och vi åkte hem till henne. de grillade hamburgare till middag... mmm... mycket gott!
20.45 flög vi från reykjavík till akureyri. gummis föräldrar, anna och hilmar, hämtade oss på flygplatsen och vi åkte hem till dem. fick en liten minitour i centrum senare på kvällen när jag och gummi körde till hans sommarjobb.
idag var vi och hälsade på där jag ska jobba i sommar, sundlaug akureyrar. björn, min chef, verkade jätteschysst och hela stället var modern och fint. jag kommer nog att trivas bra.
i eftermiddags körde jag och gummi en mini-sightseeing på båda sidor fjorden, jag tog några foton som ni hittar här.
nu sitter vi och kollar på något skumt amerikanskt humorprogram på kanal "2".
ha det så bra allesammans! updates kommer snart!

bæjó!

Inga kommentarer: