onsdag, juni 08, 2005

jobba, jobba, jobba, jo-obba!

hej allesammans! för säkerhets skull så tänker jag även copy-paste den här texten och massmaila ut så att alla får ta del av hur det är så här långt norrut.
vädret: är helt ok. halvklart till mulet, cirka 13-15 °C och det blåser 11 sekundmeter (detta hörde jag på radion, jag har inte instrument att mäta vind med... tyvärr...)

jobbet: är det enda jag "gör" nu för tiden. har jobbat tre dagar och trivs mycket bra med det. igår och idag har jag gått bredvid med en tjej som heter hrafnhildur och är två år yngre än mig. hon jobbade på sundlaug akureyrar förra sommaren också, så hon är bra att ha med sig. om vi säger så här; det är inte precis något enormt krävande och svettigt arbete jag har, jämfört med mcdonald´s... (blä, usch och tvi, inte tänka på något sånt hemskt ... hehehe) idag var det inte mycket folk på badet så vi hade stora stunder när vi inte alls gjorde något.

personnummerjakten: är avslutad. lilla jag har fått ett isländskt personnummer. nu ska jag och gummi fixa ett bankkonto till mig, ett porträttfoto till baksidan på bankkortet (fungerar även som id-kort) och en skattesedel till mig, så att jag kan betala skatt.

gsm-kort: har inte fixats än. men, det är så här: pengarna som ligger på mitt svenska konto (läs: mitt visa-kortskonto) ska ligga orörda tills jag vet att min skatteåterbäring kommer in, som lovat, vid midsommar. de avgav ju ett sådant löfte till alla som deklarerade snabbare än blixten via internätet... det gjorde jag... :)

nya bilder?: de kan ni ju bara drömma om... ;-) nej, skämt åsido... jag vet inte om man får fotografera på badet, så jag har länkat till badet ovan. där finns bra bilder över min arbetsplats.

annars?: ska in till stan på lördag och göra den lite smått osäker. nej, mamma och ann-margreth, jag ska INTE shoppa en massa. ska bara checka in ställen som jag blivit tipsad om och se om de har något snyggt som jag kan köpa när jag fått mina första stålar... ni vet... kachiiiiiiiiiiiing... ;-)

nu ska vi snart käka! ha det så bra allesammans!

bæjó!

1 kommentar:

Anonym sa...

Vadå så brukar vi väl inte säga....eller????