onsdag, juni 22, 2005

jobbar igen.

jo, jag är väl mer frisk än sjuk nu, kan man säga. tyvärr kunde jag inte jobba i helgen pga feber, hosta, snörvel mm, men jag tror iaf (om jag förstod ragneý rätt) att jag får sjukersättning... det hade varit kanonbra!

jobb: jobbade igår, har jobbat idag och ska jobba imorgon och fredag. imorgon börjar simtävlingar på jobbet och det ska hålla på hela helgen. tur att man är ledig till helgen... hehehe... men, det kommer bli två intensiva dagar framöver, hoppas jag. ibland blir jobbet enormt tråkigt när man inte har mer att göra än att sitta och snacka inne i vår lilla vrå i damernas omklädningsrum. björns mamma, ragnheiður, är alldeles för duktig... hehe... en riktig liten arbetsmyra som ser till att allt är gjort nere i tvättstugan och omklädningsrummet. :) den enda gång man får chans att få tassarna på lite arbete är när man frågar om hon vill ha kaffepaus/lunch... hehehe... ;-) men, hon är jättesnäll. det är de allihop! :) jag är mycket glad för detta jobbet, trivs kanon och får mer flyt i språket.
gummi jobbar eftermiddagar/kvällar den här veckan och jobbar helg också, så vi hinner inte ses så mycket :( men, det är sånt man får ta om man vill jobba och få pengar... hehe...

katt-update: igår var kisse ute och catfightades och kom hem blödandes lite från svansen, sen sov han som en stock hela kvällen på gummis föräldrars säng... hehehe... han är där idag igen och sussar sött just nu... saknar min egen lilla bebis, men jag vet att han har det bra och håller mamma och ann-margreth sysselsatta... ;-)

mat: äter så nyttigt som det går med tanke på att ísland inte precis är något "viktväktar-land". med detta menar jag att de inte har många lättprodukter i affärerna, det liknar mer england. men, frukten är ok och drickyoghurten jag har är både god, utan socker och fettsnål. men, i sådana här situationer gäller följande: "lev som du gör hemma (så gott det går) och ät mindre portioner av det onyttiga!" hoppas det går bra, men jag försöker hålla så gott det går. vill ju se riktigt fin ut till min kusins bröllop! :)

vädret: undrar om det är så grått och trist bara för att jag kommit hit och hört talas om att vädret nästan aldrig är dåligt här??? ;-) hehehe... men, det regnar inte i alla fall... får hoppas på solen snart.

övrigt: snart midsommar! ska köpa svindyra jordgubbar på netto (de hade visst några prissänkningar) och äta på fredag. hoppas ni får en riktigt skön midsommar med många små grodor, sill och annan god mat!

bæjó!

1 kommentar:

Anonym sa...

Jajamensan, Kristins lilla "baby" håller oss sysselsatta. För övrigt börjar denne "innekisse" uppskatta utelivets lockelser.