tisdag, juni 14, 2005

köttfärs och köttfärs...

för er alla icke insatta i isländska matvaror så är jag mer, eller mindre, stolt över att presentera en sak som är detsamma som i sverige... men ändå inte... hehehe... *trumvirvel* köttfärs!
pratar man om köttfärs så åsyftas det i sverige som ett paket ur köttdisken med malen färs, utan andra tillsatser. på ísland åsyftas en konstig rulle (svenskar: tänk er hur en rulle ärtsoppa ser ut och dra ner färgskalan mot lite gråare toner) med innehåll av någon slags kött, mjöl och lite till som jag inte minns... allt är inte som man tror... hehehe... men, resultatet blev mycket gott, tro inte något annat :)
(men jag ska nog hålla mig till den svenska varianten i framtiden... den är nog nyttigare...hehe)

jobb: allt går bara bra. jobbade mitt första skift, men tiden kunde ha gått snabbare. var ute i tornet tre gånger idag och sa till en massa ungar ute vid bassängerna. alla ungar i akureyri måste hata mig snart... ;-)

schema: gisli är klar med schemat och det sitter uppe i ett av omklädningsrummen som vi i personalen har. men, gummi kom ungefär samtidigt som bjössi annonserade detta, så jag får kika på det på torsdag. men, varför inte imorgon? undrar ni säkert... jag är ledig imorgon!!! jobbar man skift så har man automatiskt en dag ledigt i veckan... wohooo... men, jag jobbar 7.30-20 på både lördag och söndag... boooooo... ser inte fram emot detta. först och främst är gummi ledig den här helgen (och jag får knappt träffa honom) och för det andra så är 12 1/2 timme liiiiiiiite väl lång tid på ett ställe där det knappt finns saker att göra... med min sedvanliga tur så regnar det på lördag och söndag och då är det knappt folk på badet... hehehe... jag är ledig fredag också, men det är typ alla andra på ísland också... det är íslands nationaldag då...

what else is new?: har simmat 20 längder idag, hann tyvärr inte mer. efter 6 längder började jag fördömma mitt tilltag och sneglade längtansfullt efter stegen... men, ack den som ger sig... :P
mina armar kändes som bly, som om jag hade en enorm träningsvärk... men efter vad? kanske efter allt det där fönsterputsandet jag gjorde i går samt allt moppande av golvet också... hehehehe....

så, nu har det blivit ett ganska långt inlägg, detta lilla som skulle handla om köttfärs... men... ha det så bra! vi hörs!

copy-pastar detta in till ett e-mail också...

bæjó!

Inga kommentarer: