fredag, juni 10, 2005

nytt mobilnummer!

jajamensan! var med anna, gummis mor, i stan idag efter att hon hämtat mig på jobbet. vi skulle in till íslands svar på telia, síminn, och hämta en telefon som de haft på lagning. jag passade på att fixa ett kontantkort (frelsi) och ladda det med 2000 isk. nu ska jag bara byta kort, så kan jag börja ringa och ha mig... hehehehe... mitt nya nummer är: (för er som ringer från sverige, använd följande landsnummer före: 00354) 856-5499. tror att numret är igång typ söndag... :)

jobbet: går framåt. har börjat sitta ensam i vakttornet och det var väldigt nervöst första gången jag satt där. för det första så måste jag lära mig att ropa efter hjälp via talstöð (walkie-talkie) på isländska så att alla förstår. det är ju ok om hrafnhildur är ute på marken för att då kan jag ta det på engelska. men, inte alla kan engelska. för er som undrar så pratar jag engelska med ett par stycken, svenska med björn och isländska med resten... det går framåt... :)

helgen: jag är ledig den här helgen, åh vad jag ska slappa och ha det skönt. en kropp som är van vid att ligga till tio-elva, ska inte gå upp tidigare... hehe... skojade bara. det är bra att komma upp kl 7 på morgonen (kl 9, svensk tid) och börja jobba kl 8 (kl 10, svensk tid), men jobbigt att göra det fem dagar i rad.
gummi jobbar kväll hela helgen... booooooooooooo... men, vi ska ändå försöka att hitta på saker. imorgon ska vi ner till stan och titta lite. kanske fika någonstans...

men... dags att börja slappa. vi hörs!

bæjó!

Inga kommentarer: