tisdag, april 19, 2005

jag är så trött...

1) på att spela "headquarters" på "call of duty"! är jag den enda som vill spela "deathmatch"? det enda vi spelar är "headquarters" och jag tycker att det är tråkigt. man får dessutom vänta urlänge på att få vara med efter att man dödats... *suck*
2) på att vänta på att flytten ska bli klar! jag längtar halvt ihjäl mig efter att få sova första natten i vår nya lägenhet, men allt går så sakta! dessutom bor man i en resväska, bildligt talat!
3) på byråkratin i detta landet! alla statliga institut verkar verkligen för att man som student inte ska få ha ett liv eller kunna tjäna extra pengar! tjänar man en endaste krona för mycket så sänks alla bidrag drastiskt och man får snåla än mer... argh...

så, nu har jag klagat av mig ordentligt. vet inte egentligen varför jag är på detta otroliga dramaqueen-humör, men jag antar att det beror på att man har så mycket att vara irriterad över i dessa dagarna, halvt ihjälstressad som man är... :þ
sen är det ju viktväktarna imorgon, och jag är väldigt nervös... hoppas, hoppas, hoppas...

annars går allt annat fint. vi har avverkat två produktiva fotosessioner och projektet går framåt. i lägenheten finns endast kökssaker kvar och lite i en av garderoberna. behöver bara skaffa två-tre bananlådor till så är allt borttaget. hela ena rummet i den nya lägenheten är snart fullproppad med mina saker. det är otroligt vad mycket man har. imorgon kommer en målerifirma till min gamla lägenhet och ska måla om, så vi har fixat lite till ikväll inför detta.

men, nu ska jag se om något roligt händer. ha det så bra!

bæjó!

Inga kommentarer: