fredag, oktober 02, 2009

Elsas mode

Har genom hotspot ramlat över en bok som jag tänkte köpa. "Elsas Mode" heter den och är skriven av Aftonbladets modeguru Sofi Fahrman. Ni vet, hon som "fightades" med Ebba von Sydow i början, när en modeblogg var lika ovanligt som en dvd-skiva på nittiotalet. Medan Ebba huserade i Expressens bilaga så blev Sofi rekryterad från Elle till Aftonbladets dito.

Boken "Elsas mode" handlar om Elsa, en karaktär som påminner starkt om Sofi själv. Det handlar om tjejen från småstan som, via New York, flyttar till Stockholm och börjar hänga med modefolket. Jag tycker själv att det skulle vara oerhört roligt att läsa den och det kommer nog att ske en förhandsbeställning på den från min sida inom kort. Själva boksläppet är den 22 oktober.

Massagen var riktigt bra igår. Det var mitt första besök på Gildaskolan (vid Gustav Adolfs torg) och jag blev ordentligt imponerad. Lagom tryck i massagen och det blev bra fokus på de flesta av mina "problemmuskler". Simningen på kvällen gick även den bra. Tack vare massagen var mina vadmuskler i samförstånd med resten av kroppen och de 700 m frisim vi simmade sammanlagt, gick undan.

En annan, inte lika rolig sak, var att Fred var sjuk i går. Han orkade inte gå upp, så jag fick bära honom in till fåtöljen. Han låg och sov/var halvvaken hela dagen och orkade inte ta sig någonstans. På kvällen gav jag honom mat som han slukade med stor aptit och lite senare orkade han gå lite. I dag mötte han mig vid dörren och jag kunde direkt se att han var mycket piggare. Tur! Det är ju, trots allt, min lilla bebis, och det gör ont att inte kunna hjälpa när han är sjuk. Men djur är bra på att vila när de inte mår bra (och även när han mår utmärkt - men då är han bara lat. Hehe.)

Annars firade jag och Gummi femårsjubileum i går. Fatta! :) Fem år tillsammans! Tiden har gått riktigt snabbt. Nästa torsdag är det dessutom två månader sedan bröllopet och på nyårsdagen är det fyra år sedan vi förlovade oss. Jag har fortfarande vårt första möte på kåren i Skövde i färskt minne: hur han satte sig i knäet på mig (och på min handväska). Jag bad honom flytta på sig så jag kunde flytta väskan och sen satte han sig där igen. Senare på kvällen träffades vi ute på rökuteplatsen på andra våningen och vid garderoben fick jag hans msn. Resten är historia. ;-)

Vi hörs,

Bæjó!

(Foto: Norstedts.se)

Inga kommentarer: