fredag, oktober 09, 2009

Film på väg!

Filmen "The Young Victoria", som jag såg skulle ha biopremiär den 16 oktober finns redan ute på dvd i England, så jag beställde hem den från Amazon för en billigare peng än vad det kostar att gå till bion. Nice. Då får jag även behålla den efteråt och kan pausa när jag vill för eventuella toalettbesök. Dessutom kan jag alltid fylla på popcornen mitt i utan att betala en halv förmögenhet. ;-)

Ringde veterinären i går och fick höra att allt var som det skulle. Skönt. Då kan vi slippa oroa oss för lille Fred. Hade lite äckliga detaljer som jag beskrev för henne, men allt var visst normalt.

I dag blir det lugnt under dagen, dans till kvällen och sen tjejkväll. Min svägerska Johanna fyller år i dag. Grattis! Ses i kväll! Dessutom får vi en bonuskatt på besök (se bild ovan) under helgen. Mamma och Ann-Margreth ska till Småland så vi ska vara kattvakt.

I morgon är det min första vägning hos viktväktarna sedan jag skrev in mig förra veckan. Det var det "stora" jag hintade om då. Skrev in mig eftersom jag ville ta tag i mitt ätande innan det rann mellan fingrarna och jag började klättra på siffrorna. Jag har mellan fem och åtta kilo att ta hand om, så jag har inte tappat kontrollen alls, utan gör detta i rent förebyggande syfte. Mycket har ju hänt sen jag var medlem sist och det är skönt att bli uppdaterad. Återkommer med resultat.

Nu blir det "America´s next top (petit) model" och sen lite "Rachel Zoe Project season 2". Vi hörs.

Bæjó!


Inga kommentarer: