torsdag, september 24, 2009

TCAS

"Traffic and Collision Avoidance System" är ett datorsystem ombord på flygplan som ska se till att två flygplan inte kolliderar med varandra. Tänk om man hade ett sånt system hemma som hette "Cat Collision Avoidance System" => CCAS.

Fred får så skumma utbrott av myror i benen ibland som resulterar i att han rusar runt som en galning, och ibland följer han efter en runt lägenheten i full fart. Det gäller att lyssna så att man vet var man har katten och om jag hade haft en CCAS så hade jag sluppit snubbla över honom.

Min lediga dag i går var helt underbar. Gjorde lite ärenden på förmiddagen och sen tog jag det lugnt och broderade under resten av dagen. Så nu är jag halvvägs klar med min första duk. Ska simma i kväll och det ska bli riktigt kul. Har sett fram emot det under veckodagarna.

Har inte så mycket mer att skriva just nu. Vi hörs.

Bæjó!

Inga kommentarer: