onsdag, juli 04, 2007

Onsdag

Oj, vad mycket som här hänt sedan sista inlägget.

  • Min sjukgymnast sa att jag var överansträngd i knäna och behövde bara ett par dagars vila. Gött. Ska provjogga på lördag.
  • Mina bröder öppnade sin glasögonbutik i Trelleborg i måndags - direkt succé. De har haft fullt upp sedan dess. Jag köpte en bukett från oss.
  • Jobbade i pappas trädgård och hann klart precis innan det började regna. Snilld.
  • Var på IKEA (igen) i går och köpte mer förvaringslådor. Mamma beställde täcken.
  • Bilen lät ännu värre än i måndags, så jag körde den till Vianor. Där sa de att hjullagren på båda bakhjulen var kassa + något i vänster drivdel som han inte riktigt visste vad det var.
  • Efter mycket funderande bestämde vi oss för att sälja "Goffe II". 15 minuter efter att annonsen kom ut på Blocket, ringde han som senare köpte bilen. Han hittade ytterligare fel, och slutsumman hamnade på 1000 kr. Samma som jag skulle fått hos en skrotare. De flesta jag pratat med är förvånade att jag fick så mycket för en supersliten 86:a. Jag är nöjd. Hade inte lust att lägga mer pengar på honom.
  • Skickade in registreringspapprena till Vägverket direkt efteråt.
  • Har haft separationsångest.
  • Läste bok 5 i Margit Sandemos nya serie "Trollrunor". Superbra. Tog mig nästan två timmar.
  • Var hos mormor i dag och rensade i hennes hallonland + plockade en spann supermumsiga hallon till oss. Hallonlandet behöver rensas lite till, men bara de två och en halv timmarna jag var där så blev det en klar förbättring.
  • Skrev på mitt anställningskontrakt (vikariat på TA) när jag kom hem. Ska skicka tillbaka det i morgon - påskrivet.
  • Köpte en fin kjol på second hand. 50-talsstil. Sitter superbra på mig. Perfekt kvalitet och handsydd. 200 kr. :) Det var jag värd. (Se bilden)
Sorry att det blev i punktform. Det hade nog varit dubbelt så långt om jag skrivit allt i löpande text.

Vi hörs.
Bæjó.

Inga kommentarer: