tisdag, juli 17, 2007

Bra start på veckan...

Japp! Så var man då tillbaka på TA. Inledde gårdagen superlugnt eftersom det var komplett nyhetstorka i typ hela landet. Seriöst, TT:s hemsida uppdaterades inte på över en och en halv timme.
I dag har jag haft lite mer att göra. Ett av gårdagens "alla" TT-meddelanden handlade om att jordbegravningar gått om kremering som populäraste alternativet. Det tyckte jag lät kul och blev uppmanad att göra något lokalt om det.
Blev klar med artikeln i dag. Den ligger redan ute på hemsidan, andra överst. Jag gjorde också en enkät - dvs. tog med mig fotograf C ut och frågade folk på stan om de helst ville bli kremerade eller begravna i en kista. Läskigt ämne? Det blev bara bättre och bättre.
När jag var halvvägs med artikeln kom nyhetschefen L och frågade om jag ville skriva något om ett äldre syskonpar som överklagade beslut från Länsrätten till Kammarrätten om att få flytta sina föräldrars urnor till en minneslund. Alltså var dagens tema: DÖDEN! Muahahaha.

Men, mer? Jag sprang 5 km runt Pildammsparken i kväll. Det gick jättebra, om man bortser från att alla som skulle se MFF spela passerade förbi där också. Men jag är van vid att sick-sacka mellan gäss, så det var inget annorlunda. ;-)

Ska snart lägga mig. Ny dag i morgon = nya äventyr.

Vi hörs.
Bæjó.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Har precis varit inne och läst dina två artiklar på TA:s hemsida, jättebra skrivna!
Skönt att det går bra och att du trivs.
Kram Rebecka

Stína sa...

Tack! Jo, det går hur bra som helst. Hittills ;-) I dag ska en hel drös människor ner till Falsterbo, men jag får stanna "hemma" i Trelleborg. Snyft. Hehe.