torsdag, augusti 03, 2006

Äntligen en update!

Ja, ni... Augusti inledd och mindre än en månad kvar till 1) min födelsedag och 2) jag börjar läsa till journalist vid Lunds Universitet. Lite småångest, men det kommer nog att bli bra.

Veckan som gått har varit helt ok. Gulli kom på besök i söndags och stannade till tisdag morgon. Han hade visst intervju i Köbenhavn och då är det ju smidigt med boende i Malmö - nära till tåg , bussar och allt! ;-)

Jag har jobbat måndag - onsdag och pendlat som en dåre. Läste ut Selma Lagerlöfs "Löwensköldska ringen/Charlotte Löwensköld", ganska snabbt, eftersom den var så himla bra. Nu är jag mer än halvvägs i del 1 av John Steinbeck´s "Öster om Eden". Jag vet inte riktigt vad jag ska tycka om den. Vissa delar är jättebra och andra... Långsamma... Men, helhetsintrycket är, i alla fall, godkänt.
I tisdags blev jag försenad hem pga. en dödsolycka vid Landskrona. En kvinna blev påkörd av tåget och dog direkt, så de var tvungna att dirigera om trafiken via banan vid Teckomatorp. Varannat tåg blev inställt och jag kom hem vid halv sju, istället för kvart i sex. Var helt slut och struntade i kören.

Idag är det min första lediga dag, och jag har hämtat ut paket på Hemköp vid Triangeln, träffat min blivande chef (Sussie) på Nilson skobutik på Triangeln (jättesnäll tjej) och gett henne ungefärliga tider som jag kan/vill jobba. Har redan fått min första tid, men har bestämt att vi får jobba minst ett pass samman innan dess, så att jag får in rutiner.
Efter mötet gick jag ner i stan för att köpa lim till min morbrors modelltågsbyggande, fick två småflaskor ice-tea (utan socker) gratis... Mmm, vad gott! :) Köpte en sub på Subway (supersmaskig!!! I love Subway!) och gick hem, via Netto. Kul att gå i stan själv och titta.
Ska till Väla med Gummi på lördag. De har superbra rea just nu och vi ska shoppa loss lite billiga saker! :)

Jaja, ska ta och bläddra i nya IKEA-katalogen (som kom i går) och sen ska jag packa upp lite av det som är kvar att packas upp.

Vi hörs!

Bæjó!

1 kommentar:

Anonym sa...

Takk fyrir mig :)