lördag, juli 29, 2006

Familjeliv

Nu börjar det likna något. Har tyvärr inte hunnit göra mycket med lägenheten under veckan som gått, eftersom jag jobbat 14-20 på Nilson på Väla (= åka 12.17 från Kungsgatan, 12.37-tåget mot Ängelholm och 13.51-bussen från Maria station till Väla + antingen 20.19 eller 21.19-tåget tillbaka och hemma, antingen kvart i tio eller kvart i elva på kvällen).
Det blir en hel del resande, ja, och man kan lugnt säga att på de fyra dagar som jag åkt, så har jag redan tjänat in mitt "skånekort".

Det har varit fyra roliga dagar på Väla - roligast hade vi väl igår, när regnet "tvingade" in alla människor från H-borgsområdet till shoppingcentret. ;-) Vi sålde för kring 50 000 på en dag där vi, normalt, skulle legat kring 25 000 för att klara budget. Ganska bra jobbat.
Tyvärr var det en liten detalj som störde gårdagen - en kille snodde ett par skor, mitt när jag hade det som stressigast (strax efter kl 18 - Mimoza hade gått strax innan sex, två timmar efter att hon egentligen skulle slutat). Jag tryckte på larmet och vakterna kom som skjutna ur en kanon. Jag gav ett mycket bra signalement, men killen hann undan.
Jag är så himla sur på den här killen nu, och vill bara spöa skiten ur honom om jag ser honom i butiken igen. Jag skrev ner signalementet till Camilla så att de vet vad de ska titta efter.

Jaja, helgen inledd. Ska ta det lugnt och packa upp lite. Vi behöver båda sova - Gummi eftersom han är uppe så tidigt och jag eftersom jag kommer hem så sent. Man kan inte tro det, men resande gör en helt slutkörd. Tur att jag har mina böcker med.
På tåget har jag nu läst ut:

* "Mýrin" ("Glasbruket" på svenska) av Arnaldur Indriðasson - mycket bra kriminalare som jag rekommenderar mycket varmt. Ska beställa fler böcker av honom när jag får pengar.
* "Löwensköldska ringen" av Selma Lagerlöf - en kort, spännande berättelse om en gengångare och hans konungaring.

Jag har snart läst ut "Charlotte Löwensköld" (av Selma Lagerlöf) som är en berättelse som finns i samma bok som föregående nämnda titel. Mycket bra berättat och många målande adjektiv. Jag älskar hennes berättarstil, man blir en del av den mycket snabbt.

Angående titeln på detta inlägg: Fred har blivit en del av vår lilla familj igen. Han verkar trivas jättebra i lägenheten och ligger just nu i skinnfåtöljen bredvid mig. Min lilla sötnoskisse. :)

Ja, och så en liten sak till: Jag lade upp fler bilder igår. Var god klicka här.

Vi hörs!

Bæjó!

Inga kommentarer: