söndag, juli 02, 2006

Hej, jag heter Kristin...

... och jag är jordgubbsätare...

Hade jordgubbar klassificerats som droger, så skulle jag definitivt ha räknats som "tung missbrukare". Jag älskar jordgubbar och köper det varannan dag utanför jobb. Mot kvällen sänker de priserna, så man kan få 2 liter för 20 kr istället för 20kr/litern som det är tidigare på dagen. Det är så otroligt gott! :)

Veckan har varit bra, har jobbat måndag-lördag och det har gått över förväntan. Jag har nog ett av världens bästa sommarjobb - inget snack om saken. Jag jobbar med en av mina passioner OCH luftkonditioneringen fungerar utmärkt. Luften är faktiskt bättre inomhus än utomhus, dessutom är det svalt och skönt inne och bastu ute.
Jobbade sista dagen med Weronica igår, så vi köte pasta- och kycklingsallad från Krikelin - rekommenderas! Den var så god! :) Avslutade med en liten mjukglass från Ritas café inne på Commerce. Det är nog det närmaste man kommer isländsk mjukglass. Mmm...

Idag har jag inte tagit det lugnt - trots min lediga dag. Jag har packat i kartonger och dammsugit och tvättat. Det liknar organiserat kaos nu, men så gör det alltid när man håller på att flytta.
På tal om det, Gummi flyttade in i vår nya lägenhet igår och jag är djupt avundsjuk. Jag vill också bo där, men jag får vänta fjorton dagar innan det är min tur.
Imorgon börjar vårt nya telefonnummer att gälla - 040-121666 :)
Alla som vill ha tag i mig, får ringa/sms:a till min mobil.

Läste ut Selma Lagerlöfs "Gösta Berglings saga" i förrgår - en superb bok som jag rekommenderar mycket varmt. Den var otroligt bra och underhållande. Hennes textspråk är så vackert målande att man grips tag i berättelsen och kan inte lägga den från sig.
Jag har börjat på Morgan Spurlocks "Don´t eat this book!", eller som den heter på svenska: "Jag och extra allt"... Skum titelöversättning... Efter tre kapitel vågar jag utlova att ni kommer inte bli missnöjda. Man kan säga att boken är en sammanfattning av Amerika och hans upplevelser medan han gjorde "Supersize me!"...

Jaja, arbetsvecka imorgon. Jobbar måndag-fredag och sen helgledigt.

Vi hörs!

Bæjó!

Inga kommentarer: