tisdag, juli 18, 2006

Malmö

Hej hopp!

Nyinflyttad och glad! :) Hemfärden gick bra, sakerna jag hade med kom upp och blev uppackade nästan genast. Otroligt vad kul det är att packa upp (och skittrist att packa ner).
Jag och Gummi gick ca 300 meter och köpte sushi innan vi fortsatte packa upp.

I söndags körde vi ut till mamma och hämtade mer saker. Var även på loppis, där jag fyndade en ugnsform för 10 kr, samt en äkta kashmirkappa för 15 kr (!!!).
På kvällen gick vi 500 meter och köpte falafelrulle med pommes och dricka för 28 kr/st!!!!!!!
Fatta vad allt är nära här! Inom en 500-metersradie finns två kemtvättar, två närlivs, två pizzerior, en sushirestaurang, två falafelställen, en musikaffär och en bokhandel. 5-10 minuters promenad härifrån ligger Triangels köpcentrum (= början av gågatan) wohoo! Har redan varit i stan i två omgångar.

Idag har jag köpt mitt sommarkort, ätit lunch med Gummi i Lund, handlat på Netto och... FÅTT INTERNET!!! :)

Jaja, ville bara säga att jag är in town. Ska lägga upp lite fler bilder så småningom.

Vi hörs!

Bæjó!

Inga kommentarer: