fredag, juli 07, 2006

Helg, sommarvärme och packningsfrosseri



Hej alla glada!

Ännu en arbetsvecka har nått sitt slut och jag har två dagars ledigt att se fram emot. Men, jag borde nog mer kalla det "ledigt" eftersom jag, för fullt, håller på att flyttpacka. Imorgon ska jag hämta fler kartonger, först på jobb, och sen på ICA. Jösses, vad mycket saker man har när man väl packar det. Har snart ingen golvyta kvar att stå på... Hehe...

Det enorma högtrycket håller i sig, och vi kan se fram emot fler dagar med tropisk hetta. Idag drog ett åskväder över stan, med blixtar och dunder. Vilken show att skåda från butiken.

Imorgon, om en vecka, är jag förhoppningsvis klar med allt packande, har städat lite och ligger i soffan - halvdöd. ;-) Kör ner till Skåne på lördag förmiddag - så fort jag är klar med att packa ut i bilen. Ska bli spännande att komma ner till vår nya, stora, fina lägenhet. Jag längtar så mycket! :) Gummi har redan målat den röda väggen i köket ("chili"-färgen som blev över från lägenheten här), han har spacklat i stora rummet och sovrummet. Imorgon ska han måla taken i de båda rummen.

Det har varit så mycket att göra den här veckan, med flytten. Har fixat klart med telefonen, beställt adsl, fått lagat vasken i badrummet, fixat el + förval, mm. Bara att sätta sig in i elbranschen är en djungel som enbart de förstår, som arbetar med det. ;-)

Jaja, ska surfa runt lite innan sov- och läsdags... Oh, ja, glömde nästan. Läste ut "Jag och extra allt" (eller "Don´t eat this book") av Morgan Spurlock, igår, och jag håller fast vid vad jag sa om boken vid förra bloggtillfället. En enormt bra bok som visar upp saker och ting som de är. Den rekommenderas varmt... Och... Det blir nog inte mer McDonald´s för mig...
Har påbörjat Sophie Kinsella´s "En shopaholics bekännelser" (eller "The Secret Dreamworld of a Shopaholic", som den heter på engelska). Jag har läst det första kapitlet och det ser mycket ljust ut! :) Återkommer med slutlig recension när boken är utläst.

Men, vi hörs!

Bæjó!
Posted by Picasa

Inga kommentarer: