fredag, juli 14, 2006

Frukost, morgunmat, breakfast, frühstück... etc.



Hittade det här paketet, gömt bland alla andra, på Willys i tisdags och bestämde mig för att prova. (De såg goda ut + mina cheerios var slut) Resultat: Mycket goda och kan kombineras med valfri yoghurt för enorm god frukostupplevelse!!!

Annars?

Läste ut Margit Sandemos "Skogen bortom dagen" igår. Det är den första boken i hennes nya serie "Trollrunor" och jag kan bara säga, som jag alltid brukar när det gäller henne; underbart bra bok! Längtar tills nästa kommer ut i pocket! :)

Har börjat läsa en isländsk kriminalroman nu "Glasbruket" heter den på svenska ("Mýrin" på isländska) Det är det första boken om kriminalkomissarie Erlendur Sveinsson, av Arnaldur Inriðason, som kom ut. Den hyllades, bland annat, i svensk press, och nu är det min tur att se om jag kan gilla en kriminalbok. Har läst ett par kapitel och än är jag mycket nöjd. Språket håller ett högt tempo och man får lite "C.S.I"-känsla över bildspråket.

Ni kanske undrar varför jag läser så mycket nu. Jag har alltid älskat att läsa, men på senare år (i Skövde) har jag inte haft så mycket tid till det. Nu, när jag är klar med studierna här, tar jag mig tid att uppdatera mig.

Har, so far, läst:
* "Gösta Berglings saga" av Selma Lagerlöf
* "Jag och extra allt" av Morgan Spurlock
* "En shopaholics bekännelser" av Sophie Kinsella
* "Skogen bortom dagen" av Margit Sandemo

Näst på tur i hyllan:
* "Glasbruket" av Arnaldur Indriðason
* "Löwensköldska ringen/Charlotte Löwensköld" av Selma Lagerlöf
* "Herr Arnes penningar" av Selma Lagerlöf
* "Öster om Eden" av John Steinbeck

Vill läsa:
* "Dresden: tisdag den 13 februari 1945" av Frederick Taylor
* Resten av "shopaholic"-serien av Sophie Kinsella
* "Djävulen bär Prada" av Lauren Weisberger
* "The debutante divorcee" av Plum Sykes

Jaja, ska packa lite till. Tänkte lägga upp lite fler bilder ikväll.
Usch, idag är det sista dagen i Skövde. Jag kommer ju att sakna alla mina vänner och arbetskompisar här, men samtidigt ska det bli skönt att flytta och börja ett nytt kapitel i livet... Klyschigt, eller? ;-)

Vi hörs!

Bæjó!


Posted by Picasa

Inga kommentarer: