torsdag, augusti 17, 2006

Snart är det lördag igen...

... Men, först fredag - imorgon ;-)

Klipptes hos Pernilla igår - tog topparna och färgade den, nästan osynliga, utväxten. Skönt att bli av med lite slitna toppar, har ju inte blivit klippt sen i påskas. 350 kr tog hon för klipp + färg - misstänker släktrabatt, men det är hur uppskattat som helst med tanke på de hutlösa priserna de tar här i Malmö.
Körde sen ut till Fuglie och sorterade lite saker, innan jag körde hem och tog det lugnt. Träffade Nanna och Bubbe i centrum och vi tittade runt på lite ställen.

Idag har jag organiserat lägenheten, så nu är den redo för storstädning imorgon. Hoppas vädret håller sig så att jag och Nanna kan komma ut på powerwalk.
Imorgon ska Nanna hjälpa mig handla inför festen, så en inköpslista har jag också fixat till idag. Kisi har legat i skinnfåtöljen hela dagen och sovit. Min lille latmask ;-)

Så har jag nöjet att berätta att resan till Ísland blir av, som planerat, i slutet av September. Dock åker jag hem en dag före Gummi eftersom jag ska skola på måndagen den 25. Vi ska dit för att träffa svärfamiljen och gratulera svärmor (tycker att det isländska ordet låter mycket trevligare, "tengdamamma") som fyller 55 år den 23.

Jag har också fått tag i mitt schema för hösten och redan hittat och beställt all kurslitteratur för delkurs 1. Tur att man läst mycket i sommar så att racerlästempot är inställt i huvudet. "Ska bara" hinna klart med Selma Lagerlöfs "En herrgårdssägen" först, så att jag kan lämna den och John Steinbeck´s "Öster om Eden" tillbaka till Ann-Margreth på en och samma gång. Har fått ordentlig läslusta nu och det är bra, med tanke på all litteratur man ska plöja i skolan.

Men, nu kommer snart Gummi hem och jag ska väl fundera på att börja tänkas förbereda maten... Hehe...

Vi hörs!

Bæjó!

Inga kommentarer: