söndag, januari 08, 2006

Nu har julen dansat ut...


Medan Gummi var i skolan hela dagen igår så städade jag hela lägenheten minutiöst. Tog bort alla julsaker och packade dem i en plastväska (inte den jag fick av mamma och Ann-Margreth i julklapp) så att mössen hemma i Fuglie inte kan ha våra julsaker som a la carte-middag ;-).

Jag satte upp de två änglarna jag fick av Anna och Hilmar (mina "svärföräldrar") i julklapp. De blev jättefina på den hyllan där min julkrubba stod innan. Hur köksbordet blev, kan ni se resultat på ovan. Jag satte sen Gummis svamplampa (bordslampa i form av två svampar) i sovrumsfönstret, så att vi kan ha lite ljus nu när adventsljusstakarna är borttagna. Ska bra hitta en fin lampa till datorrummet och en fin lampa att hänga i köksfönstret. Julstjärnan får hänga ett tag till eftersom den inte direkt skriker "jul!!!".

Well... Idag ska jag bara ta det lugnt. Jag har faktiskt börjat läsa mina böcker - helt otroligt, jag vet - och den första är jätteinspirerande. Har redan hittat ett upplägg för min film. :)
Gummi skriver tenta imorgon, så han är i skolan hela dagen och pluggar. Stackaren är helt slut när han kommer hem om dagarna, men det är snart över i alla fall.

Men, ska återgå till tvn nu. Väntar på att skidskyttet ska komma igång, då är dagen räddad... Hehe... Me, myself and Biathlon! ;-)

Vi hörs!

Bæjó!

Posted by Picasa

Inga kommentarer: