söndag, mars 22, 2009

På begäran...

... jag fick frågan i kommentarfältet om jag inte kunde skriva lite om vårt stundande bröllop. Well, here goes. Vad som hittills är bestämt:
Datum: 8/8
Plats: tänker jag inte skriva (mamma vet varför jag inte skriver ut det här). Bokat och klart.
Vigselförrättare: bokad
Blommor: Fixat
Dricka: Åker till Deutschland inom kort
Musik: Köran + Emma bokade, ska bara komma på vilka sånger - har en låt fixad i alla fall. :D

Efter vigseln blir det mat i Trelleborg, har bokat Siriusordens lokal där. Tänkte ha fotograferingen innan vigseln, ska ringa fotograf i morgon och boka. Mat blir också det en överraskning (kan ju inte avslöja alla detaljer här... hihi...) Tårtan ska också bokas så småningom, vi har lite idéer, men har inte bestämt oss till hundra procent än.

Inbjudningskorten hämtade vi i går och de ska snart skickas ut. Tänkte sätta oss i morgon och göra dem i ordning så att de blir utskickade den här veckan. Korten beställde vi från Calligraphen och de var både mycket professionella och snabba. Dessutom skickade de med lite choklad som vi mumsade upp snabbt. :) Men men, det är lite mer än fem månader kvar och det känns som att vi är on top of things. Vi ser jättemycket fram emot detta! :D

Så, nu tillbaka till vardagen igen. Var i Trelleborg i går och hjälpte till att göra reklam för "nya" tidningen. Gick omkring på stan med skyltar och pratade med prenumeranter. En man vi pratade med hade prenumererat i 70 år! Fantastiskt! Det borde nästan belönas på något sätt. Han tyckte det hela verkade mycket spännande och han borde ju veta, han har ju sett tidningen förändras många gånger.
I dag har jag simmat och sen jobbat. Sålde riktigt bra i dag, trots det nya köpcentret och trots att det är veckan innan löning. Alltid kul att hjälpa folk hitta de perfekta skorna.

Men nu ska jag läsa min skvallertidning som väntar på mig. Har hållt mig i kragen ett tag nu med magasininköp, men i dag fick ett nummer av den tungt seriösa "HäntBild" hänga med hem i kassen. ;-)

Andra goda nyheter? Liverpool kickar rumpa i PL och CL. You´ll never walk alone, säger jag bara. :D

Vi hörs!

Bæjó.

3 kommentarer:

Hanna Sigrún sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Anonym sa...

Hey, við giftum okkur 8/8 í fyrra...góður dagur :) Spennandi að fá að fylgjast með ykkur hérna :)
Kv. Hanna Sigrún

Stína sa...

Vad kul :D En mycket bra dag alltså!