söndag, mars 29, 2009

Jag ska bara...

... blogga lite grann innan läggdags medan jag väntar på att min ipod ska bli färdigladdad. Det hade varit lagom störigt att komma till gymmet i morgon med en urladdad ipod. Det har hänt förr och då blev det en väldigt tråkig och tyst joggingrunda.

Så nu undrar ni säkert hur min helg har varit? Om något spännande har hänt, och ja, det har det, men först en snabb genomgång av lördagen: jag fick sovmorgon, jobbade på Nilson, åt godis och kollade på youtube hela kvällen. Nu till det spännande: jag, Gummi och Gulli var på Sci-Fi Convention i Malmö i dag och gick i två timmar. Det enda vi egentligen spenderade pengar på var en autograf åt mig... Skriven av Anthony Daniels!!! Fatta vilken ära att snacka med honom! Han spelade C-3PO i "Star Wars"-filmerna, en levande legend.

Efter denna adrenalinkick så drog vi ner tempot lite med en shoppingrunda på ICA Maxi i Västra Hamnen eftersom det låg vägg i vägg. Hittade lite roliga saker som man inte hittar på Willy´s. All set for work! :D

Eftermiddagen avslutades med trerätters på Jensen´s Böfhus. Fick bord efter tio minuter och riktigt bra och snabb service. Det är ett ställe man verkligen kan lita på. När vi kom hem igen så gjorde jag något jag aldrig gjort förut: jag klippte min egen lugg. Har inte tid att gå till frisören, så det blev ett do-it-yourself-resultat som jag faktiskt är riktigt nöjd med. I morgon ska jag färga det också här hemma.

Vad mer? Har simtränat, vilket går bättre och bättre för varje gång. I dag lärde vi oss sätta ihop delfinkickar och armrörelser till fjärilssimmet och att göra fina bröstsimsvändningar. Ankan 1 - moi - känner sig riktigt duktig och hoppas att frisimmet lossnar ordentligt snart, det är på väg men not there just yet. Ska försöka fixa en cykelhjälm så att jag kan åka ut på första rundan nästa helg. :D

Något mer roligt? Nej, inte vad jag kan komma på just nu. Vi hörs!

Bæjó.

Inga kommentarer: