fredag, mars 27, 2009

Äntligen här igen!

Det känns som att det varit en evighet sedan det senaste inlägget och i bloggosfären så har det kanske det. I verkliga livet, där vi alla lever på ett eller annat sätt, går dagarna i en stadig rytm. I nuläget jobbar jag heldagar vilket innebär att jag börjar jobba på förmiddagen, hamnar i ett jobbflyt, upptäcker att det är dags för lunch, äter, jobbar i jobbflyt nummer 2 tills jag blir klar och upptäcker att klockan är sent på eftermiddagen. Likadant varje dag, otroligt vilken koncentration jag haft på senaste tiden.

Kaoset har lagt sig på jobbet också och vi har fått göra ett par pudlar, så nu kommer nog alla läsare att vara nöjda med vår nya, fina tidning. Jag är i alla fall supernöjd, vilken underbar produkt vi gör! :D

Förutom jobbet så har jag faktiskt varit så duktig och dragit mig till gymmet efteråt, trots att klockan passerat min mentala tidsspärr, klockan 18. Innan har det varit så att om klockan passerat 18 så tycker jag inte det är lönt att gå och träna. Den spärren bröt jag ner i onsdags och i dag. Skönt, för det har inneburit att jag knäckt mina personbästa på 5 km. Förra veckan sprang jag sträckan på 32 minuter, i dag springer jag den på 29,10 minuter. Efteråt gör jag triceps-, axel- och bicepsövningar med fria vikter. Försöker att efterlikna simrörelser när jag lyfter så att jag tränar de rätta musklerna också. I dag var jag dessutom nästan ensam på gymmet, folk gillar väl inte att dra dit på fredagskvällar. Simträningen i går gick väl inte direkt superbra, hade krampkänningar i tårna och nedre vadmusklerna så det gick inte alls att frisimma eller köra ryggsim. Jag höll mig till bröstsim och att öva inför fjärilssim.

Vad har jag mer hunnit med den här veckan? Har mailat fotografen, har postat alla inbjudningskort som ska skickas inom Sveriges gränser. Nu ska bara korten till Ísland iväg också. Gummi fixade adresserna i kväll. Jag har också köpt ett par chinos och ett par shorts inför sommaren. Chinosen fick jag byta två gånger innan jag slutligen hittade rätt par, det första paret var en smalare modell som satt för tajt på låren (har ju lårmuskler som jag använder och tränar), modell två var för stora i midjan (riktigt för stora) så det fick slutligen bli ett tredje par i en mindre storlek i modell nummer 2. Äntligen! Tjejen på VeroModa kände igen mig i dag. Hehe.

Nä, nu håller mina ögonlock att falla ner, trots att jag egentligen inte vill vara trött. Det är ju Formel 1 på tv! Första tävlingen för säsongen på söndag! Heja Hamilton! :D

Vi hörs.

Bæjó!

Inga kommentarer: