tisdag, januari 06, 2009

It's alive...

... Ja, jag lever, har bara inte bloggat sedan nyårsafton. I dag är det trettondagen, sjätte dagen efter nyår och den sjätte dagen in på det nya året. Jobbade i går, ledig i dag och sen jobb ons, tors, fre och sön. Kvällsjobb alltihop, men det gör inget så länge det inte kommer någon snö (bara för att jag skriver det här så kommer det att bli en ny 1979-snöstorm så att jag får krypköra på E65:an till Ystad).

Har fått en lustig städmani helt plötsligt. Eller inte direkt städning, mer "sortera och släng". Har släng en hel drös med gamla tidningar från 2007 som jag av någon anledning envisats med att spara ett helt år.
Har också sorterat ut gamla kläder och sånt som jag ska lämna till Erikshjälpen. När jobbar jag på TA en torsdag nästa gång?

Men vad jag skulle säga att vi har fått fin ordning bland våra tidskriftssamlare nu och i garderoberna. Ska nog ta och rensa lite till, det var ju riktigt kul. :) Dessutom lär jag ju få påökning i garderoben snart, så det gäller att ha röjt undan lite. Passade på att också få undan julen i dag och Gummi fixade med alla fördömda sladar bakom tvn. Sen följde en snabb dammsugning av lägenheten. Nice.

Gummis föräldrar lämnade ett iskallt Skåne i dag för ett iskallt Ísland. Fick sms precis av dem, så jag misstänker att de åter är hemma. Det har varit två roliga veckor fyllda med god mat och trevligt umgänge.

Vad gör jag annars när jag inte jobbar? Jag älskar att läsa andras bloggar, kollar på "air crash investigations" på youtube och lyssnar mycket på musik. 2008 års bästa artist är utan tvekan Lady GaGa. Hennes album är till 90% perfekt. De låtar jag inte älskar gillar jag skarpt, så det är inte illa det heller.

Ska nog inte skriva mycket mer just nu. Återkommer.

Vi hörs.

Bæjó!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Så det är du man kan tacka för att det snör ute just nu!

Anonym sa...

"snöar" - damn

Stína sa...

Japp :D Told you so! Men det är inte så mycket i alla fall, som tur är.