onsdag, december 31, 2008

Årets sista dag...

Vid midnatt övergår vi till ett nytt år, en ny siffra i kalendern - år 2009. Liksom inför alla år så har jag alltid skyhöga förväntningar på ett nytt år. "Detta år ska jag minsann"... osv. Men, jag tror inte direkt att jag är ensam om att känna så. När människan går in i en ny fas - eller år, som i detta fall - då känner hon/han en stark känsla av förnyelse. Många avlägger också nyårslöften. Jag är inte den som inte utmanar mig då och då med löften, som jag med varierande framgång försöker genomföra. Självklart har jag ett par nyårslöften inför det nya året, och jag tänker (mot mitt eget bästa - att hålla tyst betyder att ingen kan pressa en. Hehe) offentliggöra dem här på bloggen.
Jag tänker försöka detta nästa år:

* Komma igång med träningen (ok, nu har jag varit sjuk i lite mer än en vecka, men så fort min hosta tackar för bekantskapen, så...)
* Gå ner ett par kilo i vikt (inte för många, bara ett par så att jag kommer ner på min originalmålvikt från Viktväktarna, och det är egentligen löjligt nära). För att klara detta behöver jag följande löfte:
* Äta godis högst en dag i veckan - en så kallad godisdag. (Man ska ju inte förbjuda det helt, lika bra att ha det en dag istället för varje dag. Har ju redan klarat av det halva hösten, så att fortsätta med det blir inga problem).
* Gå mer på bio och andra roliga aktiviteter. (Jag är en inomhusmus som trivs bäst framför tv:n med en filt över axlarna).

* Inte köpa för många par skor (Är redan rädd för att det löftet kommer att brytas, hehe).
Beställde hem lite kläder från H&M i måndags (ni ser lite bilder på beställningen här), eftersom sommarkollektionen släpptes då. Redan på kvällen var vissa modeller slut i vissa storlekar. Tur att man var ute i god tid.

Då är det bara kvar att önska er ett riktigt Gott Nytt År! Vi firar med hangikjöt, laufabrauð, och kassler. Till efterrätt blir det stracciatella. Mmm...
Bæjó!

Inga kommentarer: