lördag, december 27, 2008

Julen 2008

En mycket trevlig och mysig jul är slut. I dag är det den 27 december och juldagarna officiellt över (om man inte räknar in trettonhelgen och tjugondedag Knut). Snart väntar också ett nytt år med traditionella nyårslöften.

Men om man först skulle ta och summera julen? Vaknade upp lillejulafton med halsont. På julafton var vi först ute hos mormor och Ove och drack kaffe innan vi firade julaftonskvällen hos pappa och Gunilla. Juldagen firades i Fuglie, hos mamma och Ann-Margreth. Annandagen började som en lat historia och slutade med ett kvällsredigeringspass i Ystad. Tack alla för en helt underbar jul med god mat och fina presenter. Tänkte skriva ner några punkter om vad jag fick i äkta tonårsstil (och i bokstavsordning dessutom). Hehe.

* Böcker: Bonniers stora bok om katter, Herman Lindqvists "Madame de Pompadeur" och "Det medeltida Skåne" - en historiebok om just det som titeln beskriver.
* Choklad (tillsammans)

* Erzgebirgefigurer, goebelsfigur
* En Erzgebirgemölla

* Fleecejacka från Ísland, almanacka med islandshästar, kortlek med islandshästar.
* En glastallrik till ljus
* Halsband
* Ostbricka + knivar mm., och brödset (skärbräda de luxe och kniv) (fick vi också tillsammans).
* Pengar
* Presentkort InterSport, Twilfit, Nilson, IKEA
* Pulsklocka

* Sex and the City - shoebox.
* Virkad duk och ljus (fick vi tillsammans)

Nu har jag säkert glömt något mitt i all förvirring, förlåt i så fall, så ett stort tack än en gång till er alla för den här julen! :) "Vi mötas ej förrän nästa advent", som en luciaramsa säger.

Vad mer? Har som sagt varit halvsjuk hela helgen, med en rinnande/blockerad näsa och en hals som inte alls varit samarbetsvillig. Rösten började försvinna redan på julafton, och försvann nästan helt på juldagen. Tyvärr fick jag skippa julottan, men jag hade inte kunnat få ur mig en enda ton. I går var rösten borta till 75% och i dag har den börjat återvända. Har varit på mellandagsrea och hittat lite fint jag vill ha, men det mesta beställer jag från vår- och sommarkatalogen.

Nä ska wrap it up nu. Vi hörs!

Bæjó!

Inga kommentarer: