onsdag, december 17, 2008

En vecka kvar till jul...

... och i går bakade jag pepparkakor. Fick pepparkaksdeg i söndags när jag var och sjöng i Fuglie med kören. Var inom hos mamma och Ann-Margreth och fick supergod äpplekaka också. Jag kände mig verkligen bortskämd. ;-)

Veckan har varit bra, inte för att jag gjort så överdrivet mer än vanligt. Har börjat löpträna igen, har jobbat lite, varit på jobbmöte, haft filmkväll och lite annat gott och blandat. På luciadagsmorgon var jag uppe med tuppen och katten och såg på lucia på SVT2. Stämningsfullt och vackert. Sen kröp jag åter ner i sängen när det var över.

Sen har ni väl inte missat jordbävningen som var häromdagen? Jag och Gummi lyckades sova oss igenom ett par sekunders skalv som mätte 4,5-4,8 på richterskalan. Typiskt. När det händer något spännande som blir allas samtalsämne, då befinner man sig långt borta i drömmarnas land.

Skärmen på vår ena laptop dog i helgen så den har jag nu kopplat samman med plattskärmen som hör ihop med den stationära datorn. Man gör allt för att få surfa. Hehe. Har fått pappas gamla dator som jag ska ha istället, vilket jag är mycket glad för.

Jag fick äntligen min examen hemskickad. I måndags låg det ett stort kuvert på hallmattan - ett brev från Lunds Universitet med min magisterexamen i svart och vitt på ett offentligt dokument! :) Visserligen har jag varit examinerad sedan juni, men nu känns det lite mer "på riktigt".

Vad mer nu? Det finns två personer jag är lite extra stolt över i nuläget. Det är Nanna och Bubbe som båda lyckats gå ner supermycket i vikt. De blir allt mindre för varje gång man ser dem, och de är en stor inspiration till oss alla som har eller fortfarande kämpar mot vikten.

Nä, ska wrap it up nu. Jag har säkert glömt bort något jag skulle blogga om, men det får i så fall komma i ett senare inlägg.

Vi hörs!

Bæjó!

1 kommentar:

Anonym sa...

God Jul och Gott Nytt År!
Önskar Rebecka