måndag, december 01, 2008

En bulle i ugnen...

... eller en deg i alla fall. Har äntligen kommit igång med julbaket och under natten ska min fina Stollen-deg jäsa till sig stor och fin i ugnen. Får se om den har jäst över eller hur det ser ut i morgon, den är ju så fullproppad med frukt och mandlar. Men jag vet åtminstone fyra personer som kommer bli glada över kakan.

Har jobbat på TA i dag och gjort lite sidor. Köpte mat och lite julklappar på vägen hem, i morgon ska vi få skickat iväg ett paket och ett rekommenderat brev till Ísland. Sista dag för paket är den femte, men lika bra att vara ute i god tid.

Just nu sitter jag och eldar på mitt datumljus. Jag har snart lyckats kommer ner till tvåan, men det var en bra bit ner dit.

Ska inte skriva mycket mer nu. Vi hörs.

Bæjó!

Inga kommentarer: