tisdag, juli 01, 2008

Långt uppehåll

Det har varit ett tag sen sist. Har egentligen haft så mycket att skriva, så det kan nog bero på det.

I lördags var vi iväg på Pelilla och Jims bröllop. Det var jättefint och festen efteråt var kanon. Ett stort tack till er för det och vi önskar er all lycka i framtiden. :) Fina bilder blev det, och jag ska snart lägga upp dem.

Söndagen var inte lika rolig, även om den var trevlig eftersom den började med en tvättid klockan åtta (!!!). Huh, men det var bara att släpa sig upp ur sängen. Vi såg ut som två zombies och klockan var väl tio på förmiddagen innan vi vaknat till ordentligt och körde iväg och handlade. Hehe. Hämtade upp Gulli och spenderade merstoden av dagen i vardagsrummet (förutom en och en halv timme på Lilla Torg).

Jaja, ny veckan och back to work. Fick inte skrivit så mycket i går, det blev lite mer en hybris av research, redigering och förberedande arbete inför helgen. På kvällen åkte vi och tittade på en bil vi var intresserade av och i morse åkte jag iväg med ägaren för att få bilen kollad på verkstad. Den var precis i det fina skick som han sa och vi är mycket nöjda. På torsdag avslutar vi affären och bilen blir då vår. Jag lägger in en bild och mer info då.

I dag har jag, förutom varit iväg och kollat bilen, träffat turistchefen och en före detta lärare. Gjorde en kort intervju till en artikel som kommer med i morgon tillsammans med en egen bild och arkivbilder. Mycket nöjd, hoppas många nappar på det jag skriver om.
Fick huvudvärk på eftermiddagen så det var med lättnad jag satt på bussen hem. Huvudvärk i kombination med dålig kontorsluft är inte riktigt bra. Tog en tablett när jag kom hem och nu mår jag bara prima igen. Håller på att göra lunch till i morgon och ska titta lite på tv.

Onsdagen blir förhoppningsvis spännande. Ska diskutera helgen med nyhetschefen och sen träna på kvällen. Och så blir det att jobba därimellan. Hehe.

Jaja, ska gå och hälla av potatisvattnet nu.

Vi hörs.

Bæjó!

Inga kommentarer: