onsdag, juli 23, 2008

Lille-lördag

Vet inte riktigt vad jag ska skriva, mer än att det är onsdag och att vi är halvvägs genom ännu en vecka. Dessutom är det 22 veckor kvar till jul. Deprimerande eller bara trevligt? Vet inte.
Dessutom fick jag H&Ms höstkatalog i går, vilket brukar vara ett stensäkert tecken på att hösten är alldeles för nära. Jag är inte riktigt tänd på idén att sommaren snart är slut, har ju knappt haft en chans att njuta av den. I och för sig var vi i Grekland i början, men sen började jag jobba och vädret har inte heller varit superperfekt strandväder. Det gör faktiskt inget, när jag tänker efter, jag sitter inomhus hela dagen (förutom lunchen).

Nackdelen med att jobba är att katten blir lite rastlös på dagarna. I dag fick jag höra att han öppnats Gummis nattdukslåda, tagit ur hans öronproppar och lekt med dem. Vi hittade båda efter ett tag, Fred brukar inte äta sånt. Han gillar bara flugor.

Sitter och tittar på "Sex and the City" och inser hur mycket jag gillar den showen och hur underbart det hade varit med ett sådant tajt tjejgäng. Jag önskar jag hade en "Samantha" som är sjukt frispråkig, en "Miranda" som är vis, cynisk och lojal, en "Charlotte" som tror på rosa moln och prinsar på vita hingstar, och en "Carrie" som har allt man vill ha, förutom ett trassligt kärleksliv. OCH jag har kvar att se filmen. Ja, pinsamt värre! Jag har inte sett den än. :(

Nä ska nog inte kåsera mer kring saker och ting.

Vi hörs.

Bæjó!

Inga kommentarer: