onsdag, maj 30, 2007

Miðvikudagur

Onsdag i dag, och det betyder också min rubrik för er som inte kan isländska. Praktiken är nu inne på sin sista vecka och jag vill absolut inte sluta. Jag har haft de tre roligaste veckorna på länge och har trivts riktigt bra. Det tog ett par dagar tills nervositeten släppte och jag började känna att detta var vad jag ville syssla med i framtiden.

Vid middagstid i dag landar Gummis syster, Þórey, och hennes dotter Linda Rós, på Kastrup. De tar tåget över och så hämtar Gummi dem på stationen. Vad kul det ska bli med besök! Har sett fram emot detta nu i en vecka.
I går gjorde vi lite sista-minuten-grejor: dammsugade, lade fram sängkläder/handdukar och jag bakade en tigerkaka (sockerkaka där en del görs med kakao. När man mixat degen i formen gör man ränder med en gaffel). Gummi fick vara försökskanin eftersom man ofta blir hemmablind, och han älskade den. :) Jag är helt otroligt bra i köket! ;-)

Jaja, ville bara skriva det. När jag är klar från jobbet så kör jag hem via Fuglie. Ska hämta två tuppar jag beställt och sen blir det en massa isländska. Hihi.

Ha det allesammans. Vi hörs.

Bæjó!

Inga kommentarer: