söndag, maj 20, 2007

All is well

Jajamensan! Intervjuerna som jag oroade mig så mycket för i torsdags gick jättebra. Konsthallsintervjun gick bra och resulterade i en halvsida i TA i lördags. Mest stolt var jag över att bilden jag tog var så bra att den funkade till artikeln. Weeeee.

På eftermiddagen hade jag en födelsedagsintervju med en som fyller 50 år den 12 juni - så titta i tidningen den dagen. Fotografen tog bilden först och sen gjorde jag intervjun. Inte så att jag fick starta med någon vanlig nisse, nej självklart fick jag intervjua någon som arbetat inom den journalistiska yrkeskåren (pressfotograf) sedan 14 års ålder. Så, det blev en del diskussioner om public service och journalistik. Mycket givande, och intervjun, den blev superbra. Nu ska jag bara försöka göra den rättvisa i min artikel.

Annars? Första veckan över, nästa börjar i morgon. Nervositeten har släppt helt, nu är jag helt fokuserad på vad jag ska göra.

Vi hörs.

Bæjó!

Inga kommentarer: