måndag, maj 14, 2007

Första dagen över...

... och jag har överlevt! Wahoo! Nej, det var inte alls så hemskt som jag föreställt mig att det skulle bli. Jag trodde stenhårt på att jag skulle göra bort mig totalt första dagen och sen skulle all chans om att någonsin återvända vara borta.
Men, nix pix. Fantasin ska man inte lita på. Jag klarade mig nog alldeles utmärkt. Under de timmar jag var där så åstadkom jag:

  • En notis om strandstädning till helgen
  • En notis om vårkonsert på Centralstationen - med byline
  • En enkät om tv-tittande där jag intervjuade min gamla chef (McDonald´s) Monica. Jag fick också ta bilden själv eftersom ingen fotograf var ledig. = En bildbyline.
Duktigt jobbat. Jag känner mig nöjd över produktionen. Fick hjälp och feedback av två reportrar. En rubrik satte jag själv och den fick jag beröm för. Så: Det gick allt bättre ju längre dagen gick och ju mer min nervositet försvann. Var duktigt nervös i morse, men det visade jag inte.

Jaja, har nästan precis ätit klart. Det blev typisk husmanskost: potatismos och stekt korv. Mumma.

Vi hörs.

Bæjó!

1 kommentar:

Anonym sa...

Så skönt att första dagen gick bra! Det kommer säkert att fortsätta att gå lika bra resten av tiden också =)
Kram Rebecka