tisdag, april 03, 2007

Dienstag

Livstecken från eder Knudan. Livet är bra, har mycket att göra men absolut inte för mycket.

I söndags kom Nanna vid halv elva. Då hade jag redan kört igång snittfabriken och hade en sort klar. Gjorde klart den andra sorten på noll tid. Det var skönt att ha henne där som assistent/någon att prata med. Allt var dukat och klart redan så det var bara till att se så att allt blev upplagt, kaffet kokat och gästerna här.

Kalaset gick bra. Gummi fick mycket cash. Han har använt en del av dem och köpt sig en aukustisk gitarr. Den har smalare hals än sin gamla, vilket är en nödvändighet om han över huvud taget ska kunna spela i framtiden med tanke på hans dåliga leder.

Igår, måndag och Gummis 30-årsdag (Grattis älskling), lämnade jag in arbetsboken (artiklarna) i skolan. Sen körde jag och Nicole till Trelleborg för att jag skulle leka reseledare och visa upp staden. Vi åt på Gilli Vanilli (kommer du ihåg det stället, Nanna? hehe) och gick sen runt och kollade på olika platser. På turistbyrån fick vi jättemycket information.
När jag kom hem hade nästan hela dagen gått. Gick och tränade innan middag, och efteråt så körde vi till Willy's och handlade. Ingen överraskning att jag däckade redan vid tio.

Idag har jag sett till att mastodonttvätten blivit tvättad. Om man bara har en tid att välja mellan på en tvåveckorsperiod, så får man inte vara kräsen. Jag har också skrivit grovtexten till mitt kommunreportage. Nu ska jag bara bearbeta texten och skriva en reflexiv text. Har fått en positiv feedback på det, så jag tror att mitt upplägg funkar.
Har hunnit med träning - körde crosstrainer för första gången på ett par månader. Det gick superbra. Det har också varit generalrep inför långfredagen. Hoppas den där dumma förkylningen håller sig borta tills dess.

Imorgon ska jag vara hos frisören kl 9.00. Nu är det ingen återvändo längre. I´ve reached the point of no return. Nu ska jag bli brunett... igen. Efter det ska jag till Coop och jobba mellan ett och fem. Kanonbra, jag behöver alla pass jag kan få nävarna på.

Men, nu ska jag avsluta här och känna mig duktigt nöjd med dagen, både ur studiesynvinkel och Knudansynvinkel... Hehe...

Vi hörs!

Bæjó!

Inga kommentarer: